nagelbitarn
Trådstartare
Det här är ju... bara inte OK, helt enkelt. Det här avståndet han bygger in är inte något som kommer att lösa sig själv, snarare blir det en snöboll av det hela. Att han var så avvaktande/oengagerad redan innan tycker jag är ett dåligt tecken, förutom att det också lär göra det lite svårare att nå fram.
Jag är av samma åsikt och det är något jag lyft otaliga gånger. Att anknytning börjar redan under graviditeten. Han hade fullt upp med att ta hand om mig och tänkte inte på barnet som var på väg.
Prio ett tror jag antagligen är att få något slags utomstående samtalshjälp/rådgivning, kanske kan han höra sanningen från någon annan om han inte kan höra den från dig. Men helt krasst tycker jag nog också att du bör ta dig en ordentlig titt på vad du förväntar dig från en man du är i en relation med och har barn med, och hur långt du är villig att gå ifrån den bilden. Till vilket pris är du villig att offra vad för att nå fram till vaddå?
Inofficiellt har jag redan tagit det steget, satt ner foten och helt sonika dumpat honom. Det gjorde jag innan jag startade den här tråden. Men jag ger honom gärna en chans att ta tag i sig och sitt synsätt innan jag flyttar. Mycket för att jag kommer flytta närmre min familj och då blir det väldigt svårt med umgänge mellan son och far. Det är viktigt för mig att tänka långsiktigt och jag kan nog förlåta och ta honom tillbaka om han tar tag i sitt föräldraskap och förhållningssätt. Jag accepterar inte att leva som någon slags serviceenhet.