HJÄLP!!! Behöver svar

D

DancingFox

Hjälp mig! Behöver verkligen era råd!! :confused:
Jag stressar upp mig på träningarna vid banhoppning och terränghoppning. Tycker om att hoppa!! Men när jag kommer på tävlingen och in på själva banan är jag cool lugn, även om jag innan går och tittar på hinder och tycker vissa ser otäcka ut.
När jag var yngre hade jag oerhört svårt att ta mig över vissa höjdgränser... Hade jag kommit till en meter så hade jag svårt att ta mig över den.
Knepiga är att när jag rider själv är jag hur tuff som helst, men inte för tränarn... Hur får jag samma tuffa känsla när jag rider för tränaren?
:bow:*tacksam för svar* :bow:

Sv: HJÄLP!!! Behöver svar

Jag försöker vara super koncentrerad på hästen, hur den känns mm. o fokusera på hindret som jag ska ta. Hästen måste ju vara med på det man vill.

Är man så fokuserad brukar man "glömma" det som e runtomkring. Men stäng inte öronen så du inte hör informationen från instruktören.

Försök att ha roligt, det e de som är tjusningen med hoppning.:D

Låter som prestationsångest...jobbigt men går att träna bort!;)

Är det likadant vilken instruktör du än rider för?
Var med på andra hoppträningar med andra instruktörer oxå om det är möjligt...

Tala om för din tränare precis hur du känner o att nu måste ni träna bort det!

Skulle det kännts annorlunda om du haft en annan relation till din tränare?

*putt i putt i tråden*
Har kvar samma problem!
Gärna mer förslag!! :bow:

uch då moste verkligen vara jobbigt för dig :( himla svårt å säga något konkret du kan tänka på inför din tränare, men du får väll se de som att tränaren är inte där som domare utan för att hjälpa dig bli så bra du kan bli, å tränaren gör ju hindrena utifrån din å hästens utb nivå så sätter hon/han upp ett hinder på 1,30 högt å lika brett så e de ju för att hon/han vet att det kommer ni fixa. så få inte prestations ångest utan bara rid å ha roligt å få massa bra tips å råd från din tänare :D Lycka till :bump:

Hej!

Tycker som de flesta andra att du ska försöka att ha roligt när du hoppar! Jag har samma problem, har hoppat en bana på 1,15 med en D-ponny, men kan nu knappt hoppa bana 1 m på tävling. På träning är det en helt annan sak! Men det är ju bara att hitta tillbaka till det stadiet där det är roligt! Höjden i sig är ju inte det viktiga...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 838
Senast: Magnum
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Skriver i nytt namn för att inte bli igenkänd. Jag har under några år jobbat med arbetsuppgifter som kräver att jag kan ta betalt för...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: workoholic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar