Hjälp att fästa skaklar på säkert sätt...

Sv: Hjälp att fästa skaklar på säkert sätt...

haha, blir ju bara värre och värre...en vagn alltså:idea:
dom såg ju fina ut men varför fanns det inga skacklar till den översta?
kan man ha såna till shettisar också, eller vad har man för vagnar till dom?

Den översta är helt fabriksny och skacklarna sitter inte på än bara, har kort på den "in action" också men dom är mest små och suddiga så där syns inte vagnen så bra... Just den modellen görs inte till shettis men det finns liknande till shettisar. Du kan ha vilken typ av vagn du vill, bara den inte är för stor och tung.

Dessa finns bl.a. hos samma leverantör till A-ponny, dom två översta är en typ av gigg, trean är en rockard och fyran en maratonvagn:
Chettis%20gigg.jpg

Gigg.nr.213.a-b.06..jpg

rockard.nr.201.23..jpg

205.1.jpg

jaha, även rockarden såg ju ganska hög ut...tyckte den var ganska lik de två översta...

Den har mycket mindre och luftfyllda hjul, fast det finns rockarder med hårdgummihjul också så gränsen mellan rockard och gigg kan kanske vara lite suddig, men ofta har giggen framför allt större hjul och dom är alltid av hårdgummi, sen brukar dom även se lite mer eleganta ut, men det finns säkert skillnader som jag inte har en aning om också :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 947
Senast: Unafraid
·
Trav Hej! Jag har nyligen köpt mig en rockard och ska börja köra lite grann. Går även en kortkurs på Åby Travet för nybörjare inom körning...
Svar
2
· Visningar
2 100
Senast: Texaz
·
Körning Min travare körs idag med remsele, långbrösta och rockard gjord på bilaxel. Förspänd på vanligt sätt med skaklarna fästa i däckeln med...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka