Hjälp, är jag gravid?

N

no_one

Minns ni min förra tråd om ägglossning och graviditet? Nåja, jag skrev att min mens var sen osv plus att jag haft oskyddat sex. :o

Nu är det så att jag tror jag är gravid ändå, fick mens nån dag senare än vanligt och tänkte inte så mkt på det, förutom att det inte var lika mkt som vanligt. Februari fick jag knappt någon mens alls, men jag trodde det berodde på att jag stressade (vilket jag knappt gjorde) men tanken på att jag skulle vara gravid slog jag bort. Nu har jag fått graviditetssymptom tror jag..

Jag är uppsvälld där livmodern sitter, mina bröst har växt lite grann (iaf det ena), jag blir lätt illamående (ibland, oftast på morgonen) och mitt humör är värre än någonsin. Jag kan bryta ihop för minsta lilla grej, vilket jag inte brukar göra. OM jag nu skulle vara gravid mot alla odds, så är jag väl i vecka 7 antar jag.. (hade sex runt den 10 jan tror jag) :crazy:
Visas symptomen såhär tidigt eller är det min hjärna som spelar mig ett spratt?

Kanske ska tillägga att jag ringt UM flera gånger idag för att boka tid för koll, men utan svar. Kan någon lugna ner mig lite och säga att det är omöjligt att jag är gravid? :crazy:

Sv: Hjälp, är jag gravid?

kissa på en sticka.. om du är i v 7 så bör du få positivt på en sån!!

Jag fick en gång mens som var så lite att det blev en liten blodfläck i trosan bara knappt en 50 öring och sen lite blod på pappret när jag torkade mig efter jag vart på toa. Men jag var inte gravid.

Fick även en liknande blödning sen nångång runt v. 11 när moderkakan flyttade på sig.

Precis, varför inte köpa ett test? Vad ska du med UM till? Nä, till närmsta apotek med dig. Annars är det bara att vänta ett par månader, förr eller senare kommer de ut :D

+ Calazirya och TheOne

Ja, jag borde åka in till apoteket och köpa mig ett test. Det får jag göra imorgon, direkt när dom öppnar (inte så mkt folk där då) ;)
Men alltså, tänk om det plussar? Vad gör jag då? :crazy:
Fast iofs är det väl smart om man bokar tid hos um så kan man samtidigt köpa kondomer, skaffa p-piller och kolla ev könssjukdomar :idea: (och prata eventuell abort)

Pmm - Puh, jag hoppas att det är samma sak för min del också, att det bara var lite mens den månaden.

Du kan ju göra både och. Köp ett test på morgonen och sen försöka få tid. Om du ska göra abort blir det jobbigare för kroppen ju längre du går. Lycka till!

Köp RFSU:s graviditetstest, det har väldigt hög känslighet och reagerar på en mycket låg halt hormoner om man jämför med t.ex. clear blue.

Att få en snabb tid hos UM tror jag är svår, jag tror de säger åt dig att köpa ett test själv först och testa.

Jag är gravid! Enligt testen jag gjorde imorse så är jag gravid (köpte två stycken för säkerhetens skull) och nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.. Och som om det inte vore nog svarar dom inte på UM heller..

Usch vad jobbigt :( Hoppas du får tag i UM snart och någon att prata med. Så får du se hur du vill gå vidare sen. *Kram*

Usch vad jobbigt :( Hoppas du får tag i UM snart och någon att prata med. Så får du se hur du vill gå vidare sen. *Kram*

Just nu känns det väldigt jobbigt.. :( Jag vill verkligen ha barn, men med någon man tycker om isåfall, inte med ett ons man knappt kommer ihåg namnet på. Men jag ringer UM för fullt nu, nån gång måste dom ju svara.

Varför inte försöka fåtag i en barnmorska? Det finns betydligt fler barnmorskemottagningar än UM! Vart bor du? Det finns mottagningar som har drop-in och akuttider, öppet dygnet runt!

Puh, jag fick tag på en barnmorska i sista stund.. Har fått tid för undersökning nästa vecka, på onsdag.. Som det ser ut nu blir det abort, men usch vad jag är nervös.. Tänk om nåt går fel? :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 782
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 363
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 496
Senast: Kaos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka