Hjälp ang stöd!

U

underbaraste

Hej
Jo nu är det såhär att jag rider en ponny som är jätte mysigt att rida. Mitt problem är bara att ajg har jätte svårt att få stöd i tygeln på henne, visst hon ska bära sig själv men jag vill ju ha en stöd på yttertygeln så jag kan göra avsaktningar och igångsättningar utan att hon slår sig fri vilket hon nästan alltid gör nu.
Säg inte att jag bara ska driva fram till stödet i tygeln för då slår hon upp huvudet, länger bak öronen och blir studsig i traven och jag får känslan av att jag hela tiden motarbetar henne.
I galoppen och skritten finns inte detta problem utan då kan jag utan problem ha ett mjukt stöd.

Jag försöker rida mer "framåt" utan att det ska gå fortare genom att driva och samtidigt göra halvhalter eftersom hon även knappt lyfter från marken med sina bakben.

Någon som har tips på övningar eller likanade?

Tack på förhand!

Sv: Hjälp ang stöd!

Har tyvärr inga tips till dig men vill gärna se vad folk tipsar dig om då det är en mycket intressant fråga :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
419
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
416
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna