Hjälp ang pass!

karamelldrottningen

Trådstartare
Jag har fortfarande inte fått mitt pass och jag vet inte till vem jag ska vända mig mot. Denne jag köpte hästen av säger att h*n ska kolla upp detta, men jag får knappt tag på h*n och vete 17 vart jag ska ringa och påminna. Det kan ju inte vara normalt att behöva vänta i flera år?

Det är en PRE. Ska jag vända mig till de i Spanien då lr finns det någon i Sverige man kan kontakta?

Sv: Hjälp ang pass!

Hon sa att det inte skulle ta mer en nån månad och hade redan skickat in papprerna. Tydligen tar det lång tid i Spanien, men såååå lång tid hade jag inte trott. så går det när man litar på folk :grin:...

Två frågor , Är det en vuxen PRE eller en fölunge ?
På vuxna hästar så SKA passet vara med hästen inget snack om saken !!
På fölungar kan det dröja pga av att det är många föl som skrivs in över hela världen så ANCCE hat många pass att behandla
Men då kan man låta föreningen skriva ett intyg till köparen att fölet är under inskrivning så har man det som säkerhet som köpare

Tesora

Jo just det hur länge har du väntat på passet (om det nu är en fölis du köpt ? ) Jag skrev in min bäbis för ca 1 månad sedan och han är redan inlagd i stamboken och passet ska komma snart .
På mina andra ungar här hemma har det tagit max 3 månader ,
Du kan gå in på ANCCEs sida och kolla om den är inskriven i stamboken

Tesora

Men då skulle du haft ditt pass för länge länge sedan, Kan nästan bestämt säga att felet INTE ligger i spanien .
Om du vill så kan du PM mig hennes namn så kan jag kolla upp i stamboken om hon finns där , gärna mor och far oxå
Tesora

Tack :bow:

Men jag skulle gärna själv vilja veta hur man gör, hittar inte på sidan. Vart ska jag gå in för att kunna kolla stamboken?

Kanske är blind :angel:...

http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-publico/arbolGenealogicoPRE/BuscarArbolPRE.aspx
Så gå in på den här sidan skriv in hästens namn som hon har i passet eller är inskriven under,
Sen ser du om hon dyker upp :) Om det är så att hon har ett vanligt namn så kan det finnas många hästar med samma namn , I redan inskrivna hästar kan man då oftast gå på deras romerska siffror , men du får kolla uppfödare till henne vilket brukar stå efter mor och far, Sen om du har problem kan du gå in på www.swedishprehorses.se sida och kontakta sekreteraren där , så hjälper hon dig med det mesta :)

Lycka till Tesora

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat