H

hoppar&studsar

Hej!! På dressyrtävlingar har alla sammetshjälmar, men måste man ha det? För i hoppningen är det många som har en metall/plast "bläs" på hjälmen med vetilation eller liknande, men får man använda sådana ridhjälmar på dressyrtävlingar?? Såg en gång en som hade det och ingen sa något till henne om det, men i de högre klasserna (menar då inte medelsvår där de flesta har hatt) hur e det där? Själv tycker jag att det är snyggt med sammats hjäm men hoppas att någon kan hjälpa mig!!! :rofl: :rofl: :rofl:

Sv: Hjälmen

Man får ha vilken hjälm man vill, bara den är godkänd!

Men en klassisk sammetshjälm kanske är det vanligaste när man tävlar dressyr?

Jag tävlar oftast Lb:3 och har såndär hjälm med "bläs" som du kallade de :p
Ingen har sagt ngt till mej iaf.
Vill gärna ha annan hjälm utan, men den jag har är den ända bekväma jag hittat :crazy:

Det är ju mer en smaksak om vad man vill ha. Det har väll blivit mer en tradition att i dressyren har man sammetshjälm, medans det i hoppningen kommer mer och mer ventilationshjälmar. Men du får tävla i vilken hjälm som helst bara den är godkänd, dvs.
CE-märkt.

Jag har en GPA titanium och en CO showhat, och jag ska tävla på söndag.
Vilken hjälm jag tar beror lite på vädret etc. är det väldigt varmt är det ju mycket skönare med GPA:n eftersom den har en god ventilation. Men Charles Owen hjälmen är ju mer traditionell för en dressyrtävling, men den kokar när det är för varmt!...

Annars blir det GPA:n på framridningen och CO:n på banan :p

Jag har en hjälm med "bläs" (snacka om hästmänniskor vi e :p )
Jag har ridit upp till FEI:s lagtävlan utan att nån brytt sig (ponny) så de e nog inga problem... Sen kan man ju diskutera vad som är snyggast!

jag har också CO showhat, min dressyrhjälm :love:
Den e underbart skön, passar mitt huvud perfekt!
Men om du skrev.. det KOKAR i den när den e varm :o
Får se hur det blir i sommar.. hehe..

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 941
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Utrustning hej! Jag ska skriva en krönika ang hatt i dressyren. Hade gärna velat höra era tankar. För/emot hatten i dressyren. Själv anser jag...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: AliiceeZ
·
C
Utrustning Har ägnat hela kvällen att surfa runt på internetshopar... Nu behöver jag råd! Det är alltså dags för mig att inhandla en ny ridhjälm då...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka