Skaune

Trådstartare
Hej
När man ska skaffa en jockey-hjälm. Är det något speciellt märke som är klart bättre än något annat? Vilka ställen har de bästa priserna?

Sv: Hjälmar

Pröva LAS. Avgudar min hjälm:love: Fast dom har ändrat modellen på dom nu. Kan va lite krångliga att få tag på men det är den värd. Kostar runt 1500.

var har du köpt LAS??? testade en när ja va i globen, VILL HA!!!!:bump:

annars är ju champion ventair väldigt populära, flera som rider löp har en sån, har också en sån nu men väntar på att min GPA-hjälm ska komma från England. en champion ligger runt 1800kr och är prisvärd!!

De flesta svenska butiker som saluför artiklar från Three Horses kan ta hem galopphjälmar från GPA. Hansbo hade agenturen på den tidigare men tog bara hem de vanligaste ridhjälmarna.

varför låta dom ta hem när man kan göra det sj? blir alltid bara en massa krångel tycker jag

Hallojs!

Kollade på den sidan och såg att det fanns 3 olika hjälmar, hur vet man vilken man ska välja?
Vad är det för speciellt med dessa?
Funkar det lika bra med en hjälm från Tsf? eller kan du/ni rekommendera ngt?

Ha dé

Lotta

Vet o vet, jag tror skillnaden mellan hjälmarna är priset och designen. Så det är väl upp till din budget. Precis som champion ventair har dom ventilationssystem inbyggt (haft en sådan också) men ja tycker GPA är mkt snyggare, skönare och smidigare. Men som sagt säkerhetsmässigt fyller ju båda hjälmarna kraven, vet inte va dom har för hjälmar på tsf men de bör ju vara bra de me.

Vet o vet, jag tror skillnaden mellan hjälmarna är priset och designen. Så det är väl upp till din budget. Precis som champion ventair har dom ventilationssystem inbyggt (haft en sådan också) men ja tycker GPA är mkt snyggare, skönare och smidigare. Men som sagt säkerhetsmässigt fyller ju båda hjälmarna kraven, vet inte va dom har för hjälmar på tsf men de bör ju vara bra de me.

Hallojs!

Vilken av de tre som finns på sidan valde du?
Det är ju väldigt stor skillnad på priser mellan de tre och på bilderna så ser designen likadan ut.

//Lotta

Liknande trådar

Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 203
Senast: MiniLi
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka