M

__miiiaa__

ganska uttråkat ämmne? :angel:

Men , jag ska köpa en ny hjälm. Vilken tycker ni? JW är ju lite billigare än gpa speed air. jag är inte ren hoppryttare, men det är hoppningen det satsas på, men tävlar lätta dressyr klasser. Anndra tips på snygga hjälmar, men inte dyrare än så :eek: .
det ska ju vara en träning, tävlings hjälm.

hur ser dom anndra jw modellerna ut?
Hur är dom i stolekarna?
Vilken skulle ni köpt?
vilken passar bäst ett ganska runt ansikte och inte så himmla brett på själva hurudformen. Fattarni? :rofl:

speedair.jpg

02090013_1.jpg

Sv: hjälm!

Om jag skulle välja någon av dem hade jag helt klart valt JW hjälmen. Är anti-flughjälmarna :D

Flugan :love: :love: tycker de är vanliga i storleken, passar runt huvud.
Pratade med en tjej i stallet igår, hon ångrade att hon köpt JW istället, hon blir helt blöt i håret :crazy:

ååhh, *besluts ångest*

jag tycker flugan är snyggare.. men den är så dyr!.det är inte det lättaste å spara ihop pengarna själv ;)

Tror ni flugan kommer vara inne länge till?

vart kan man hitta den billigast? *visskar* pma ;D

JW-hjälmen helt klart! Den är mycket mer "allround" än Speed Air:en som går fetbort till dressyr.

fast på dressyren kaaan jag ha min gammla :D
kan man ha hjälmen försökrad? :angel:

fast på dressyren kaaan jag ha min gammla :D
kan man ha hjälmen försökrad? :angel:

Jag har oxå min gamla till dressyren :p ja om den går sönder brukar det gå på försäkringen, du är ju olycksfalls försäkrad :)

Jag köpte min från en försäljare på blocket, kostde 3500 cirkus med frakten :)

Jag har oxå min gamla till dressyren :p ja om den går sönder brukar det gå på försäkringen, du är ju olycksfalls försäkrad :)

Jag köpte min från en försäljare på blocket, kostde 3500 cirkus med frakten :)

Jag och min häst var med om en olycka som mosade min hjälm (modell dyyyr) vårat bolag (typ det största i Sverige) sa att de inte ersatte ridhjälmar. :crazy:

Jag och min häst var med om en olycka som mosade min hjälm (modell dyyyr) vårat bolag (typ det största i Sverige) sa att de inte ersatte ridhjälmar. :crazy:

okej, vad illa.....
Hon jag skrev om högre upp med den svettiga JW hjälmen :angel: hon fick ny hjälm i somras efter ett fall. Miss Sixty här på buke har jag för mig oxå fått en ny.
De ersätter ju ridstövlar som måste klippas sönder mm.

Fan vad sur jag blev nu. Pissbolag.
Däremot väntar jag på ersättning för ett ärr som jag fick efter att min ponny sparkade mig på hakan :p

Alltså jag tycker JW:n är snyggare en flugan så är det bara. Men jag har alltid tyckt att sammetshjälmar (om de är snygga i modellen) är finare en diverse olika sorters 'ventilationshjälmar' . Men jag har en Charles Owen showhat och den blir äckligt varm på sommaren alltså. Man svettas som bara den i den om det är riktigt varm och jag har till och med åkt på huvuvdvärk eftersom det verkligen kokat när jag har använt den. Har en GPA titium och tycker den är skön, var innan flugan kom som jag köpte den , men flugan verkar om inte ännu mer bekväm och skön och den ser ju helt okej ändå ut tycker jag numera.

Så ja du får helt enkelt överväga för och nackdelar.

JW
+Skön
+Snygg
+Billigare
+Mer 'allroundig'
-Äckligt varm sommartid..

'Flugan'
+Skön
+Snygg
+Betydligt svalare
-Dyrare

Senast ändrad:

okej! tack.. det är så svårt, men jag tycker speed air är snyggare. ÅHno! det lutar åt en JW, vart finns dom å få tag på billigast?

Men hörrni kloka bukare ; är ´dom lika säker som vilken annan hjälm som hällst?.

Ta flugan! Den är jätteskön och såååå mycket svalare än sammetshjälmar/JW. även om den är dyr i inköp kommer du att tjäna på det, fluga kommer inte alls att bli lika äcklig inuti som Jw så du kommer att kunna ha den längre innan den är för äcklig att använda!

okej,jag tycker nog om den mer, men är inte den som någon skrivit i en tråd lite "wannabe eliten" XD. jag hoppar bara lb, men gillar snygga grejjer ändå :)

Lätt att du ska ta en fluga!:) Jag har nästan sparat färdigt för att köpa en fluga, fast lång tid tog det.;)

Även om JW:n är snygg, för det är den, så blir man så äckligt svettig i den på sommaren, så jag tror det kommer vara värt att lägga ut pengarna på en fluga.:)

Ähh, jag hoppar också bara Lätt:b, ( Blir nog högre, men just nu hoppar jag bara Lätt:b ;) )
men jag ska köpa en ändå.:p Så det spelar nog ingen roll!

okej! det blir nog spara ett tag till till en fluga! :) , klart man siktar högre, men aassssåå.. ni kannske är vana att folka har dyra hjälmar där nere? här i lule kör alla med jofa lr liknande :angel: *ironi med lite sanning*.. men nu till jul kannske jag lyckas skrapa ihop till en :D

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Utrustning Jag har haft min ridhjälm i säkert 10 år, så det börjar bli dags att byta ut den, men jag vet inte vad jag vill ha riktigt. Jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Jordgubbsskit
·
M
Utrustning Jag behöver en ny hjälm och har ingen aning om vad jag ska köpa för någon :crazy: Ville ha en JW hjälm från början, men fick ju reda på...
2
Svar
20
· Visningar
3 599
Senast: Sorbe
·
M
Utrustning Ska köpa ny hjälm nu och det står mellan dessa två hjälmarna GPA Speed Air Tone On Tone och JW hjälm Vilken tycker ni och vad...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur