Louica

Trådstartare
Får snart panik.
Letar och letar men hittar ingen.

Någon som vet var men kan köpa en jockyhjälm i Skåne?
(De på Hööks och Jägersro passar inte...) :confused: :confused:

oj, tyvärr kan jag inte hjälpa dig, själv så köpte jag en hjälm på hööks. Lycka till! Vart fick du tag på din förra ?!

Jag har hört att dom på Hööks inte är speciellt bra.. :crazy:

Jag har köpt min genom någon som jag känner.. Men jag tror hon jobbar på nått som heter typ PIAB... :confused:

Jag har hört att dom på Hööks inte är speciellt bra.. :crazy:

Ja har en som är från hööks. å den är jättebra..perfekt lätt å så..å den ser inte stor ut på huvedet som "vanliga" hjälmar gör på mej..hehe..men den är bra tycker ja iaf. :D

Okej, har inte haft någon själv utan d va någon som sa d till mig.. D va nått om att dom inte var godkända eller lika säkra eller nått... Men som sagt har inte någon själv..

okej då förstår jag..men alla hjälmar på hööks är ju godkända..det var ju som för länge sedan en som sa att västarna på hööks inte är godkända..men det är dom ju..man ska inte tro på allt alla säger ;)

Jag letar också jockeyhjälm här nere, säg till om du hittar någon bra! :) passar inte i dom på jägersro, och på hööks har dom inte min storlek när jag var där. har inte haft tid att kolla de andra två än.. börjes kanske har? fast det ligger väl i höör, eller har jag helt fel för mig?
är det bara jag som är blind, eller finns det INGENSTANS man kan köpa hjälmöverdrag?! :crazy:

Angående Hööks hjälmarna så är "felet" med dem att de är större än vanliga jockey hjälmar vilket gör att man inte kan använda vanliga hjälmöverdrag på dem. Men säkerheten är det nog inget fel på. ;)

Känner igen d där.. Köpte ett överdrag på horselife för 200 kr som höll i typ två veckor... :mad: :mad:

Funderat på att sy ett eget men har såklart slängt alla mina gamla jazzbyxor... :smirk: Så nu rider jag utan och har gjort ett tag, men d ser rätt roligt ut... :smirk:

börjes ligger väl i småland nånstans?? Tingsryd.. :confused:

Tror jag fått tag i en hjälm nu. :)
Ryttarshopen i Ystad ska ta hem en hjälm, som jag tror ska bli bra. känner en som köpt en sån hjälm i england, men den var lite liten. Hoppas bara den här blir bra.

Tror inte börjes har, eller de har ingen i katalogen iallafall.

Liknande trådar

Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 545
Senast: Snurrfian
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Takire
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
691
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama