Hjälm-jakt!

scientifical

Trådstartare
Hej! :angel:

Har efter mycket om och men bestämt mig för att fixa ny ridhjälm. Den gamla börjar se lite sliten och tråkig ut, så vill gärna ha en ny :love:
Men frågan är då, vilken ska man välja? De flesta bra man hittar är inte direkt i min student-prisklass :D
Har någon några tips på en snygg och skön hjälm runt tusenlappen? Har för tillfället typ Eurolite hjälm som är grå/blå (hemsk).

:bump: tacksam för svar :D

Sv: Hjälm-jakt!

Nu vet jag inte om det är något sånt som du är ute efter men jag har en Lamicell master som jag verkligen kan rekommendera! Jättebra ventilation och fjäderlätt så man nästan glömmer att det sitter något på huvudet. Kostar runt tusenlappen.

Jag köpte nyligen en Jacson Wen som jag förstås tycker är jättesnygg! Är en kopia på JW-hjälmen:).

Den var snygg! Jag undrar hur du upplever storlekarna i den, jämfört med andra hjälmar?

Charles Owen Classic är den snyggaste "dressyrhjälmen" jag kan komma på. Billigare utomlands :)

Tror att den är ganska normal. Jag har 57 och har nog haft det i alla hjälmar de sensate tio åren.

Är också lite osäker på det där med storlekarna. Har 59 i nuvarande hjälmen :D men den känns ändå nästan lite liten. Men sen har jag provat en Champion Showring i storlek 58, och den var nästan lite stor... hmm, vågar man beställa en jacson i 58 kanske??? :D

eurolite är stora, jag har 56 i eurolite och 57 i charles owen.

snyggaste dressyrhjälmarna tycker jag är charles owen hampton och wellington classic. men det finns ju en hel del andra märken som har liknande modeller, dvs sammet med läderband, fast billigare. hööks har väl nån också.

Jag tycker att du ska köpa en Charles Owen! Klassiska hjälmar som många dressyrryttare använder.

Jag har en Charles Owen Wellington Classic, den är så skön att jag hade kunnat sova med den på :D

Bild!
_CD36611kopiera.jpg

Jo, det är ju en sån man helst skulle vilja ha, det är nog student-plånboken som säger ifrån bara :D

Vänta lite med att köpa ny då! Om du sparar ett tag så kan du köpa en hjälm som du kommer att vara helnöjd med. Mycket bättre att göra så än att köpa något som du bara är halvnöjd med för att du vill ha en ny nu!

Ja, ska försöka iallafall :D Det blir antingen Jacson Wen eller CO Wellington Classic tror jag. Jacson-hjälmen har dock fått lite halvtaskiga betyg även om många gillar den :S Hmm, det tåls o tänka på iallafall :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har precis köpt en ny ridhjälm, en Charles Owen Classic (tror jag det är) i storlek 55. I min gamla hjälm hade jag storlek...
Svar
9
· Visningar
3 668
Senast: Inka-90
·
Utrustning Jag är ute efter en ny ridhjälm. Tycker att hjälmar med beiget band är snyggt, men de känns lite gamla, (alla har typ sånna :/). så jag...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: buu17
·
M
Utrustning Hej alla! Ja, som rubriken lyder vill jag ha tips på snygga och bra hjälmar? Då jag är på jakt efter ny tävlingshjälm till dressyr...
Svar
5
· Visningar
1 579
Utrustning Halloj! Då de trådar jag hittat i ämnet alla var gamla så valde jag att starta denna tråden. Har idag och i går flängt runt i...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka