Hjälm för smalt huvud?

Sputnick

Trådstartare
Efter att ha provat runt lite olika hjälmar har jag insett att jag har ett ganska smalt huvud. Hjälmarna brukar sitta bra fram och bak, men på sidorna kan jag nästan stoppa in händerna.

Någon som har något tips på hjälmar för oss med långa, smala huvud?

Gör ju inget om den kostar runt tusenlappen, men är beredd att betala mer om jag hittar någon som verkligen passar :)

(enda hjälmen jag har hittat som passar är en rosa my litte ponyhjälm för barn :grin::D)

Sv: Hjälm för smalt huvud?

Jag har samma problem, Charles Owen John Whitaker hjälmen sitter bra på mig, man kan dock behöva prova ett par olika upptäckte jag sist jag skulle köpa hjälm.

Och så har jag en Lamicell som sitter riktigt bra, i den har jag S (strl 51-54) på min andra hjälm har jag 56, Men på lamicellhjälmen så kan man ändra stoleken bak i nacken vilket gör den väldigt praktisk. =)

Tack, jag ska kolla upp de hjälmarna! Har strl 56 i den jag har nu, dock är den ihoplimmad så den känns ju inte supersäker :p

Back on Track EQ2 har ilägg som man kan lägga i på sidorna om det behövs. Jag har samma form på huvudet som dig, och den passade jättebra med dom iläggen! Den är ju väldigt säker med, men nackdelen är att den kostar ca 2800;- ...

Jag har faktiskt funderat på en sån! Men vet inte riktigt var man kan få hjälp med att prova ut iläggen? 2800 svider ju naturligtvis lite i plånboken, men hittar jag en skön och säker hjälm är det garanterat värt det, rider väldigt mycket :)

Fast jag hade ALDRIG köpt en hjälm som jag måste padda upp inuti för att den ska passa?

Då kan man lika gärna köpa förstora skor och sen lägga i extra sulor så att dom passar?
Köpa förstora byxor och sen använda skärp så att dom inte kasar ner?
Köpa en sadel i fel bomvidd och padda upp så att den passar?

Jag har provat BoT hjälmen och den är rund, helt fel form för mig.

JW hjälmen ligger på 2700 ca och Lamicells Lättviktshjälm får man för en 1000lapp

Back on Track EQ2 har ilägg som man kan lägga i på sidorna om det behövs. Jag har samma form på huvudet som dig, och den passade jättebra med dom iläggen! Den är ju väldigt säker med, men nackdelen är att den kostar ca 2800;- ...

Kan bara hålla med! Den är dessutom den skönaste och svalaste hjälm jag någonsin haft. Och säker!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 895
Senast: Enya
·
Utrustning Hej. Jag har alltid haft svårt att hitta hjälm då min huvudform inte passar hjälmarna. Får nästan alltid lite ont i huvudet av...
Svar
1
· Visningar
815
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 199
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka