Hjälm att träningsrida i

J

Julia1990

Snälla hjälp mig!:confused:
Jag har börjat träningsrida så smått och rider i min vanliga hansbo ridhjälm för 300 spänn som känns lite för stor. Tycker det verkar krångligt att få tag på en jockey hjälm, nästan aldrig sett någon i en affär eller så. Och jag vill ju gärna kunna prova innan jag köper en dyr hjälm.
Kan någon hjälpa mig? Kan tänka mig att lägga uppemot 1500 kr....

Sv: Hjälm att träningsrida i

Jag tror att Beatrice uppe i sadelmakeriet på Jägers säljer riktiga hjälmar. Gå upp och kolla med henne. NU! Var rädd om ditt huvud!

Det kan inte gå för fort att skaffa godkänd hjälm !
Det kan inte gå för fort att skaffa godkänd säkerhetsväst !
Om inte annat är det en försäkringsgrej och du får inte vistas på en bana utan.

Är inte en godkänd hjälm alltid en godkänd hjälm?

Dvs en CEmärk (eller vad dom nu är) som man köper i vanlig ridsportsbutik, får man inte träningsrida galopp i den?

Nu har jag köpt en champion hjälm uppe på sadelmakeriet på jägersro! Den känns jävligt trång, men det ska dom ju göra i början.... Hoppas detta är säkrare!

Nu har jag köpt en champion hjälm uppe på sadelmakeriet på jägersro! Den känns jävligt trång, men det ska dom ju göra i början.... Hoppas detta är säkrare!

Jag lovar, de blir sköna sen de töjer sig rejält. Min var också VÄLDIGT trång i början men efter lite användning sitter de super!

I slutet av turen har jag ganska så ont i där den klämmer. Men det blir bättre och bättre. Hur lång tid tog det för din att töja sig?

Minns inte riktigt, men beror ju på hur ofta och mycket man rider också.. Tror det tog typ 1-1,5 vecka kanske.. :confused:

okej. Bea sa till mig att det kunde ta några veckor för min att töja sig då jag "bara" rider 1-3 hästar om dagen...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 897
Senast: Monstermom
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 433
Senast: Mirre
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V