Men Fiber Chaffen måste du ju ändå kunna väga...du väger helt enkelt upp 10 dl och kollar vad detta väger...sen är det väl bara att räkna vad 1,5 dl kan väga..på ett ungefär. Då vet du ju vad 1 dl väger...eller hur ?
 
Re: Funderingar på morgonkvisten

Hmmm, en annan fråga...flexijointen? Vart köper du den och hur fungerar den tycker du??
 
Re: Funderingar på morgonkvisten

Tycker den verkar fungera BRA. Har bara använt en halv burk än, efter bytet från BioGlukomin, men jag tycker mig se att han rör sig med lätthet och även att han är bättre i muskulaturen. De spänningar han får i ryggen är lindrigare än tidigare, vilket väl är en kombination av bättre ridning, akupunktur, ny hovslagare osv, men kanske även MSM'et bidrar?

Jag köper det i ridsportbutiken (MyOne) närmast, eftersom det dessutom är billigare än BioGlukomin kände jag att det var värt att prova. Och so far, so good. :)
 
Här skulle jag stolt redovia Ca och P-värden för müeslin och barleyn - men jag har glömt lappen i bilen.

Stod ju givetvis redovisat på säckarna, synd att de inte skriver ut det i foldern också. :crazy:
 
Surelimbet skrev du. Men du skrev du skulle prestentera Ca och P på Barleyn och Pasture Mixen. Men vad hänge med MG för de två? Och chaffen då.

Jag vill ha Ca, P och Mg per kilo foder på alla kraftfoder utom havren ;)
 
Aha! :idea: NU är jag med. :)

Magnesium stod inte på varken Pasturen eller Barleyn, men Ca och P har jag iaf... ;) *besvärlig*

Pasture Mixen så: Ca:10 P:4

Barley Conditioner: Ca: 9 (här stod det ingenting om P???)

Jag blir toookig. :crazy:
 
Men vafan, köp vettigt foder människa..*ler snett*

Nåja, vi skiter väl i det då, men observera att du riskerar att få både överskott och skeeva mineralkvoter.
 
Har mejlat dem på Brogaarden och hört om resten, går ju inte att hitta. Enligt henne som jag köper fodret av skall de ha det, så jag väntar ivrigt på svar... ;)
 
Just jäklar, det skall jag ringa igen om också! :idea: Hade jag redan hunnit glömma... :o Vad skulle jag göra utan dig? ;)
 
Ja, sambon sade det igår... "Du, det kommer nog snart en räkning, så där mycket tid lägger in ner gratis åt någon de inte känner"... :D :bow:
 
Lägger mig bara i lite för att hjälpa till. :angel:
Jag har haft kontakt med Broogarden, som tar in D&H foder till Sverige. Var då nyfiken på om proteinet som angavs på deras broshyrer, var smältbart Råprotein i %, MEN det är det inte :mad:, utan som du säger Alex, bara Råprotein i %.
Därför stämmer det ju inte med värdena när ni räknar foderstat. Fick ngn formel av henne att räkna om det på, men den har jag ju typiskt försnillat. :o I varje fall så räknade jag om Fiber P, då, & det anger ju i broschyren 12,0% Råprotein, det skulle innehålla efter uträkning 100 gr Smältbart Råprotein/ kg. ( exakt 99, ???). Ville bara meddela detta. Sen om omräkningsformlen stämmer vet ju inte jag :confused:, men det står ivf inte som SRP på säckar/ broshyrer.. :devil:
 
NEJ... *sliter av mitt hår i stora tussar* Jag blir GALEN. :crazy: :mad:

Då stämmer INGET av det jag skrivit hittills mao. :cry: *djuuup suck* :(

Får mejla henne igen för att få mer info då alltså. TACK för att du påpekade detta! :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 926
Senast: Habina
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 552
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 370
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp