Hjälp med utgåvor av bok

Caoimhe

Trådstartare
Jag sitter och ska skriva källförteckning till en uppsats där jag använt diverse böcker. Problemet är att jag VET att mina böcker inte är första utgåvor. Men det står heller ingen stans vilken utgåva det är, då det ju behövs i källförteckningen.

Någon som kan förklara för mig hur jag får reda på vilken version min böcker är?

Bifogar en bild för att se om någon kan tyda den information som jag inte kan hitta.
681A8C69-C95E-4AE7-8119-CFB2388CE040_zpsow6ai68n.jpg
 
2000?
"This edition first published in 2000"?

Äsch vänta, jag läste inte din fråga ordentligt. Det torde vara andra utgåvan.
 
OK, då ska vi se. Vi vet att första utgåva: 1997. Din utgåva: 2000. Så frågan är vilken utgåva som gavs ut 2000. Borde gå att fråga tryckeriet.

Edit: med tanke på att nedräkningen börjar på 39 måste det givits ut en hel del...
 
Senast ändrad:
Om du söker på ISBN-numret brukar man kunna få tag i sån information :) Varje utgåva har ett unikt nummer.
 

Liknande trådar

Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 508
Senast: Bexzor
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 622
Senast: Oh_really
·
Fritid Hejsan! Tänker mig att det finns fler än jag själv här som i den ljuva ungdomen var djupt förälskade i Fullblodsserien😍😉. Er kunskap...
2
Svar
30
· Visningar
2 615
Senast: Nytant
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp