Hjälp! Ang. linfrö-som ska kokas..

Sv: Hjälp! Ang. linfrö-som ska kokas..

Jag använde Hippos LinCubes förr men det är så grymt dyrt och dessutom TÅL jag inte Hippos försäljare som inte fattat det här med höanalyser och försöker pracka på mig halva sortimentet fast jag bara vill ha mina linfröpellets..

Så jag har köpt en 10 kg kartong på Odal med 'vanliga' linfrön. Kommer räcka en hel livstid som det känns nu...

Jag kokar upp vatten i en kastrull, när vattnet kokar häller jag i linfröna ochkar sen typ 5-10 minuter, tills jag har lagom med 'slem'. Sen tar jag av det fråns pisen, silar bort fröna så jag får bara slemmet kvar. Slemmet blandar jag i hästarnas mat, ibland bara slemmet, ibland ihop med vatten om det ska blötläggas.

Man BEHÖVER INTE sila bort fröna, men mina hästar gillar inte fröna (ingen aning varför) och det är ju slemmet jag vill åt så vi har gjort en deal ;) De slipper fröna och äter upps lemmet och alla är glada =)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 930
Senast: Takire
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 859
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 307
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp