Nåt jag ser som ett ökat problem är att fler och fler butiker lägger ner. Jag vet inte hur långt jag skulle behöva åka men gissningsvis ner till Stockholm dvs nästan 20 mil. Och att så många lagt ner är ju pga online handeln - som precis som du säger är ganska värdelös när man tex ska prova hjälmar.
Och framförallt hur har hjälmen hanterats under frakten? Tappad från hög höjd?
 
Billiga täcken (I den mån täcken varit billiga) utan möjlighet till inställningar i bogen är inget nytt. Jag misstänker de funnits längre än mer avanserade täcken.
Jag har då aldrig haft problem att hitta täcken MED ställbara bogspännen. Åtminstone på hööks kan jag inte hitta något nu.
 
Jag har då aldrig haft problem att hitta täcken MED ställbara bogspännen. Åtminstone på hööks kan jag inte hitta något nu.

De har massor av täcken med ställbara spännen, speciellt sina egna märken. Men det verkar vara väldigt utplockat i webbbutiken och man kan behöva besöka en faktisk affär.

(sen hade jag hellre lagt ett par hundralappar till och köpt ett Horseware men det är jag det)
 
Jag har då aldrig haft problem att hitta täcken MED ställbara bogspännen. Åtminstone på hööks kan jag inte hitta något nu.
Både Orkan och Tornado, vilka är Hööks billigaste täcken, är ställbara i bogen. Så du måste ha sökt slarvigt. Eller "lurades" du av T-spännet och tänkte de inte var ställbara kanske?
 
Både Orkan och Tornado, vilka är Hööks billigaste täcken, är ställbara i bogen. Så du måste ha sökt slarvigt. Eller "lurades" du av T-spännet och tänkte de inte var ställbara kanske?
Själv brukar jag kalla täcken som har en hel rem med hål som man kan ändra för ställbara. Söker shettistäcke tunt fodrat.
 
Ställbara är ju alla kan ställa in knäppningen. Dvs det finns olika lägen
Beror ju på hur mycket som går att ställa också har alltid haft både remmar med hål och snabbspännen som går att sätta fast i olika lägen dom täcken hööks har nu ser inte speciellt ställbara ut.
 
De enda täcken som inte suttit bra på någon av alla de hästar jag haft, allt i från shettisar till stora halvblod, är täcken med sån ställbar front som hööks brukar ha på sina täcken.
Horseware, lippo, wheterbeta, bucas, haglunds, alla med t-spänne eller v-front har suttit toppen.
 
Beror ju på hur mycket som går att ställa också har alltid haft både remmar med hål och snabbspännen som går att sätta fast i olika lägen dom täcken hööks har nu ser inte speciellt ställbara ut.
Jag vet vilka du menar. Fast 1 dm spännvidd ska du inte behöva om passformen är bra? Dvs det räcker med några cm

(Jag har haft icke ställbara HWtäcken i decennier som sagt. Till olika hästar. Inkl shetland. Och tolererar inte minsta lilla skav. Så att behöva ställa en decimeter i bogen känns orimligt om det sitter bra i övrigt?)
 
De enda täcken som inte suttit bra på någon av alla de hästar jag haft, allt i från shettisar till stora halvblod, är täcken med sån ställbar front som hööks brukar ha på sina täcken.
Horseware, lippo, wheterbeta, bucas, haglunds, alla med t-spänne eller v-front har suttit toppen.
Håller med. Skulle aldrig köpa den typen av täcken, helt värdelösa.
 
Kolla här @aglaonema! Jag rekommenderar. Sitter jättebra på kallblod med bred bog och låg halsansättning. Bra kvalitet och bra pris!
Klicka här!

IMG_0237.jpeg
 

Liknande trådar

Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
464
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp