Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Katter brukar inte bli mättare på lightmat.
Öh, nej, men man kan ge den mer av lightmaten i förhållande till den vanliga maten för samma energiinnehåll. Typ det som är vitsen med lightmatens existens..
hon gick ned 1 kilo på katt mat på burk men det stank
Köp ordentlig mat till katten. =/ Burkmat innehåller mest vatten, och är inget helfoder. Köp ett fullgott kattfoder som fungerar till kastrerade/överviktiga/innekatter..
Burkmat och friskis samt andra "ica-kattfoder" är varken bra för tänderna, magen eller tarmarna.. Utan kan orsaka både tandlossning och kristaller m.m.
ett bra torrfoder innehåller i regel mer protein och mindre kolhydrater än vad blötmat gör... Och inte är det nyttigt att slänga i sig 80% vatten och sedan 20% biprodukter?? Du kan heller inte jämföra människans mag och tarmsystem med kattens..
Det finns ju en anledning till att bukrmatskatter behöver trycka sig så mycket mat, och nej, det är inte konstigt att de minskar i vikt när innehållet inte räcker till.. =P
Det finns dessutom torrfoder som är framställt för feta katter...
Dessutom menar jag inte att man inte kan ge sin katt blötmat, utan att de bör ha torrfoder som grund för att täcka behovet av mineraler och vitaminer samt andra ämnen som de behöver.. Har man sedan en katt som dricker otilräckligt med vatten så visst, släng till den lite burkmat, men det finns ingen anledning att föda katten på det..
proteinet i mitt torrfoder (33%) är tillräckligt för en katt.. fetthalten ligger på 22%, vilket även det är en fullgod mängd. aska 6,8%, fiber 2,8 och dietisk fiber 6,3.. fosfor 1,1 och magnesium 0,09..... m.m. m.m....
Finns det något särskilt i detta foder som du vill påpeka skulle vara ohälsosamt?
Nej.. =/
Proteinhalten i deras naturliga föda kanske är högre, men mängden naturlig föda är också mindre.. det jämnar ut sig..
Jag har inte sngivit någon stärkelsehalt eftersom det helt enkelt inte finns någon tillsatt sådan.
Skrev inte att det inte innehåller stärkelse, utan att det inte innehåller tillsatt stärkelse. Stärkelsen finns i de olika ingredienserna, ja. Men vart hittar du informationen om procenttalet?
Jag antar att det är lika bra att lämna denna disskusionen eftersom den inte leder någon vart, skriv istället varför det är så bra med burkmat m.m. och vad det är med vanlig icafoder som är så bra att representera.. Förklara även varför så många vet. rekommenderar änna olika "finfoder" när de enligt dig är så onyttiga?