B
bitch1
Jag är så i valet o kvalet... För ca. 6 månader sen köpte jag en stövarkorsning. Hade hoppats på att vovven skulle funka som sällskapshund och strosa runt på gården bland mina hästar o katter... MEN, ju äldre vovven blir, desstå mer intresserad blir han av skogen runtom och dess spännande lukter efter olika djur. Så nu de sista 2 månaderna har jag blivit tvingad att ha min hund bunden på lina! Detta trivs han ju INTE med, då han ÄLSKAR att få springa runt och sträcka ut i skogen! Han har äver slitit sig flera gånger, då han vill vara med mig när jag är i stallet el arbetar på gården, en bit ifrån där han står bunden. Och när han väl sitter fast, så skäller han konstant, när jag o barnen inte är nära honom ute på gården. (det går bra om han är ute själv och vi är inne) Tyvärr så har jag blivit ensamstående här ute på landet, så jag har varken tid eller intresse för att vara ute och gå i skogen. Så jag och vovven har ju helt skilda intressen: Han vill ut och JAGA! Men det vill INTE jag!!! (Har dock jägarexamen, fast ett tappat intresse för längesen!) Så nu står jag i valet och kvalet hur jag ska göra: Jag vill egentligen INTE sälja honom, för han är en helt fantastisk hund!!! Jättesnäll o gosig o läraktig!!! Älskar mina barn, som älskar honom!!! M.m.. m.m... Och samtidigt gör det ont i mig att se min älskade vovve mer och mer "ledsen" över att ingen har tid/lust att följa med honom ut i skogen, där han VERKLIGEN TRIVS!!! HUR ska jag göra?!? Funderar på att sälja honom till en ny familj som HAR intresset för JAKT!!! Men samtidigt svider det i mitt hjärta... Trots allt så tycker jag att det är viktigast att HUNDEN får det allra bästa och INTE jag!!! Så snälla...Vad tycker NI att jag ska göra?!! HJÄÄÄLP!!! ( )