Hjäääälp med öron på pudel!

Sv: Hjäääälp med öron på pudel!

Alla raser med mycket hår och hängöron har inte det problemet. Har två springer och dom har inga problem med sina öron. Klipper och trimmar även andras springrar och ingen har problem.
Skulle snarare vilja säga att alla raser med den typen av öron har problem, däremot inte alla individer.
Har själv haft en springer o den hade då problem. Sett mårga springer med öronproblen i jobbet.
Varför skall så många förneka att "deras" ras har problem? Knappast ngt som underlättar att få bukt med problemen.
PL

Ja det var väl dumt av mig att skriva så. Men det är såå jobbigt att alltid få höra att dom har minsann problem. Sköter man dom bra så brukar det inte vara något problem.

Senast ändrad av en moderator:

Använt ett naturmedel på min "öronhund" och använt att tvätta lite med för att hålla borta problemet. För oss fungerade de bra (tro mig vi har testat det mesta) om du är intresserad av att veta vad det var så kan jag kolla när jag kommer hem så kan jag skicka PM vad det var.

Ja det var väl dumt av mig att skriva så. Men det är såå jobbigt att alltid få höra att dom har minsann problem. Sköter man dom bra så brukar det inte vara något problem.

Det handlar inte alltid om hurvida man sköter bra lr inte. Vissa har problem vare sig matte och husse verkligen sköter lr ej.

Senast ändrad:

*kl*
Det är ju få hundar som det växer hår i öronen på, men på pudlar gör det ju det och det är jätte viktigt att man plockar håret i öronen regelbundet för att hålla öronen fräscha..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka