Hjääääälp

flugskit

Trådstartare
Jag har fått ett problem. Eller snarare min dator har ett problem :p

Det är nämligen såhära ska ni få höra, skulle för ett tag sen koppla in en mic i min dator. Snodde min brors mic och provade koppla in den men det funkade inte.. Det är ju 3 hål där baki på ljudkortet. Provade alla 3 hålen, men inget funkade.
Tänkte då att det var micen det var fel på, så då snodde jag min andra broders headset. Det funkade inte då heller :confused: :confused:

Vad är felet? :angel: :D
 
Sv: Hjääääälp

Nere i högra hörnet (troligtvis) på skärmen har du en högtalarsymbol. Högerklicka på den och välj "Öppna volymkontroller", så får du fram en hel rad med kontroller. Finns inte det alternativet, pröva de olika tills du får fram en rad med reglage som går att flytta upp/ner.

Pröva att klicka i och ur rutorna för vad som ska vara igång. Se till att rutan "Allt ljud av" inte är ikryssad...

Om du inte hittar något här som ger dig ljud, gå upp under alternativ->egenskaper, byt till inspelning. Prova att klicka i olika där också.

Ett tips innan du börjar, för att snabbt höra om du kommer rätt: Sätt ett par hörlurar i sitt uttag på datorn. Ta en sladd från högtalarna med lika propp i båda ändarna som det är på hörlurarna. Sätt ena änden i det uttag du vill ha igång micen på, och andra änden i någon musikmanick där du vanligtvis sätter hörlurarna. Sätt igång musiken. Om du hör musiken i lurarna när du klickar omkring bland inställningarna, så har du hittat rätt inställning... Troligtvis.

Hoppas det funkar, hade själv ett litet helvete att hitta rätt inställningar första gången.

/Ida
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 285
Senast: Emine
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 048
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 348
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp