Hittekatten har pruttsjuka

Mynta2

Trådstartare
När hon ska bajsa så lägger hon av en enorm prutt...det hörs verkligen. Var gång tänker man: nä nu kommer det raketbajja. Men det gör ju inte det, kanske lite lösare konsistens, men inte så farligt. Hur vanligt är det att katter har sånna gaser i magen ? Har faktiskt aldrig hört en katt prutta. Har dom gaser om dom ev är dräktig...för jag misstänker ju det, men är INTE riktigt säker än :confused:

Sv: Hittekatten har pruttsjuka

Uj uj, min katt kan prutta :rofl: Ofta så hör man bara en pyyyys. Men vissa kvällar när hon vänder sig så kommer det brakare som kan få den tuffaste karl att kasta in handduken ;)
Sambon och jag får stora ögon, sen blir det rinnande ögon, gasmask och utrymning. Allt detta medan katten stolt ligger kvar i gonet och vräker ut sig....... :angel:

:D

Ok, då kanske det inte är så farligt då. Här luktar det inte, det bara hörs ;)

Nä, farligt är det inte. Vet hur lillkatten var, hon hade diarré och pruttanfall.... då både lät och sprutade det i lådan. :crazy: men så länge det bara låter så är det lugnt.... den andra varianten är inte lika rolig.

Visst kan de fisa ganska illa... :crazy: Testa A-fil, det kan hjälpa.

A-fil, ska prova. Fast nu när jag tänker efter har jag ju bytt foder. Kanske är det som spökar ?! Hon har ju hets ätit hur länge som helst...fast jag vande in i 1 vecka (kanske för snabbt). Fast kanske hon inte tålde ändå. Jag får avvakta.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 406
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar