Hittekatt!

A

Antilda

Igår tog jag in en katt som hållit till i kvarteret sen i somras. En kvinna här i huset har matat och borstat den ett tag eftersom den inte tycktes ha nåt hem. Hon har också frågat runt och satt ut annonser men ingen har svarat. Någon trodde att de visste vem som haft den, någon som flyttat och lämnat den.

Han är rumsren och jag skulle gissa ca ett år gammal, okastrerad. Han är lite skygg, men helt klart har han varit inomhus förr, för han kunde öppna en dörr

Min hund är rädd för honom och går undan så fort han visar sig utanför sovrummet, där katten får vara men inte hunden...stackars vovven, han blir lite ledsen....

Om jag kastrerar katten, vaccinerar, avmaskar och kostar på den allt den behöver av vetrinärvård, tror ni jag kan hitta ett nytt hem åt honom?

Sv: Hittekatt!

Det kan du alldeles säkert. Antingen kan du ombesörja det själv eller lämna över honom till det katthem som ligger närmast dig.
www.katthemmet.nu finns länkar till katthem över hela landet.
Bra att du bryr dig! :)

Sager som Heulwen - bra att du bryr dig! :bow:
Bra att det finns sadana manniskor som dig! :love:

Antilda skrev:
Om jag kastrerar katten, vaccinerar, avmaskar och kostar på den allt den behöver av vetrinärvård, tror ni jag kan hitta ett nytt hem åt honom?

Heders att du tänker så. Men innan du gör allt detta, kontakta ett välskött katthem som de andra har skrivit. Och låt dem hjälpa dig med vetrinärkostnader.
Katthemmens stora flaskhals är platsbrist. Men om du åtar dig att vara jourhem - dvs göra precis det du gör just nu av din egen fria vilja och goda hjärta - så är chansen stor att det står för de stora kostnaderna. Eller iaf att de rekommenderar dig en vetrinär som ger rabatt åt hemlösingar som man har tagit hand om.

Men kanske vill du ha honom själv?

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 780
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar