Hittekanin

Ryttaren

Trådstartare
Hej!
Jag och en kompis hittade en liten kanin idag.
Stackaren var rädd, dom som såg kaninen först skrämde den och skrek hela tiden. Och sen så tjatade alla på skolan och en del var tjuriga när dom inte fick klappa den när den skakade och var livrädd.
Men sen så hittade vi den igen, och jag och min kompis gick sakta närmare den och lyckades fånga den. Sen så fick vi ta upp den till skolan och fick hjälp med att lägga den i en låda så att jag kunde ta hem den (eftersom att jag har en utebur pga jag har ett marsvin, men hon använder inte övervåningen så kaninen får ha den nu). Den kan ha rymt ifrån utställningen eller marknaden som var för ett tag sen.
Så nu har jag en hittekanin. Om ingen ringer till mig eller kontaktar mig eller kompisen så får jag behålla kaninen, och min kompis är delägare åt den.
Vet ännu inte hur gammal, kön, eller helt säkert vad den ska heta.
Men gissar på att den är ganska ung, runt fyra månader.
Och den ska kanske heta Angelus. :)
(Inga negativa/kränkande kommentarer.)

Hur ska ägaren kunna veta att den blivit infångad då / vem som har den nu? Har ni kollat blocket, facebookgrupper över försvunna djur eller hittadjur.se om någon efterlyser en kanin som matchar 'eran' hittekanin? Innan ni spekulerar i att behålla den så bör ni ju leta efter ägaren - den kanske saknar sin kanin jättemycket! Och kanin kan man ju vara delägare på ändå.

Vet att några kaniner blev stulna för några dagar sen, men vet inte var någonstans.

Hur ska ägaren kunna veta att den blivit infångad då / vem som har den nu? Har ni kollat blocket, facebookgrupper över försvunna djur eller hittadjur.se om någon efterlyser en kanin som matchar 'eran' hittekanin? Innan ni spekulerar i att behålla den så bör ni ju leta efter ägaren - den kanske saknar sin kanin jättemycket! Och kanin kan man ju vara delägare på ändå.

Vet att några kaniner blev stulna för några dagar sen, men vet inte var någonstans.

En i matbespisningen på min skola har lagt ut på våran "stads" facebook om kaninen, jag och min kompis har lagt ut på instagram och snart så ska jag sätta upp en lapp på Ica.

Precis som Gimlan säger så måste ni anmäla kaninen som upphittad till polisen.
Det är även polisen som sedan har möjlighet att skriva över ägarskapet till er om ingen ägare infinner sig.

Det är inte vad polisen säger. Kaniner likväl som alla andra tamdjur räknas in som hittegods enligt den polischef jag jobbat med.

Så kanske det är, men de tar inte emot "djur" och hittar de inte ägaren så har du som hittare ansvaret om du väljer att på något sätt ta hand om djuret innan man vet om det finns en ägare eller inte.

Denna info fick jag av polisen för 1 vecka sen om en katt

Så kanske det är, men de tar inte emot "djur" och hittar de inte ägaren så har du som hittare ansvaret om du väljer att på något sätt ta hand om djuret innan man vet om det finns en ägare eller inte.

Denna info fick jag av polisen för 1 vecka sen om en katt
Det stämmer, men en ägare har ju saker och ting för den sakens skull.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 025
Senast: Mickizz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama