hittar inga tävlingar

karolinakempe

Trådstartare
har nu kvalat samt tagit kortet till fälttävland debutant men hittatar inga tävlingar:(
bor i stockholms området
någon som vet något i närheten

Sv: hittar inga tävlingar

hej, i stockholm brukar nästan alla tävlingar ligga i Sep. Men ni får nog åka en bit om ni vill tävla tyvärr. Örebrotraktens Ryttarförening har en debutant snart vet jag, sen har ju bollnäs men dit är det ju välldigt långt. Även Boxholm och mantorp har tävlingar du skulle kunna åka på.

I fälttävlan är allt inom 25mil nära om man bor i sthlm :o
Är det ponny eller häst du ska rida??
Men dessa klubbar här nedan ska ha debutant (90) tävlingar snart och ligger inom 12mil från stockholm, sen har även Örebro ett par tävlingar till i år.

Enköping har den 2-3/8 (Häst)
Ålberga (mellan nyköping och norrköping) ska ha tävlingar 23-24/8 (Häst och Ponny)
Uppland-västmanland (uppsala) 6-7/9 (Häst)
Waxholm 13-14/9 (Häst)
Botkyrka 27-28/9 (Häst)

Sen ska SFK (ryttis) ha fast dom hade enligt obekräftade uppgifter visst flyttat sin tävling. Det datum jag har hört är 4-5/10 men det är alltså bara vad jag har hört. Dom har både Häst och Ponny.

SFK kommer av vad jag hört (av säker källa)kommer att ha sin tävling 6-7 sept såvida de inte ändrat sig:confused:. Sen finns det några förenklade fälttävlan som Tasse inte tagit upp.
Katrineholm 9/7 och 23/7
31/8 Baståsen

I förenklad fälttävlan rider man bara terrängmomentet, vilket jag tycker är en bra form för att ge både häst och ryttare rutin i terrängmomentet under tävlingsformer:laugh::laugh:. Dessutom tar det inte lika mkt tid som en komplett fälttävlan.

flytten berodde bl a på att SWFRKs internationella tävlingar på Täby Galopp ska gå 19-21 sept och att det är många funktionärer som ställer upp på båda tävlingarna som inte kan dela på sig.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 357
Senast: Ajda
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 893
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 739
Senast: Lavinia
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka