Hittade sin häst död med huvudskador

Sv: Hittade sin häst död med huvudskador

Vad fruktansvärt, stackars häst, stackars ägare! Jag hoppas verkligen att det inte visar sig vara någon så gjorde så mot hästen.

Fy så tråkigt :( Hoppas verkligen att det inte är en "människa" som står bakom detta! :crazy:

Håller med ovanstående: hoppas det inte är en människan som gjort det. Men det måste vara fruktansvärt för ägaren oavsett hur hästen dött. Stackars häst. Man vill ju så gärna skydda dom från allt ont...

Undrar vad det var för sorts huvudskador :confused:

Borde man inte ändå kunna se/veta/förstå om hästen skadat sig själv på något sätt?
Typ utefter hagens utformning eller vad som..

Jag avskyr såna artiklar där man inte får veta allt! :mad: :D

Hoppas att det bara är så att hästen slagit i och pang-bom dött, så ingen har stått och slagit ihjäl den :(

Undrar vad det var för sorts huvudskador :confused:

Borde man inte ändå kunna se/veta/förstå om hästen skadat sig själv på något sätt?
Typ utefter hagens utformning eller vad som..

Jag avskyr såna artiklar där man inte får veta allt! :mad: :D

Hoppas att det bara är så att hästen slagit i och pang-bom dött, så ingen har stått och slagit ihjäl den :(
man skulle väl ändå inte bli förvånad om någon sjuk person slagit ihjäl hästen :(

jag känner att min tro på människor minskar allt mer.. ska det vara svårt att be om hjälp om man har problem? och ska det vara svårt att låta bli att skada ett annat levande väsen? :(

Det har funnits sidor på Facebook bla, där grupper säger sig vilja döda hästar på diverse olika sätt.

:eek:

fy fan rent ut sagt!!!

Att det får förekomma sådana sidor utan att ngn gör ngt:mad:

Vet att några tagits bort sen de anmälts. Sök på häst på facebook, så ser du om d finns några nu.
Var bla grupper som hette "Hästar är bögar", " Döda hästar", "Hata hästar"
Jag kollade igenom dessa grupper och många såg man att bland medlemmarna så var många från en viss skola.
Sökte då på skolan som sa sig utbilda elever till ett livslångt lärande och att bli empatiska medmänniskor:mad:
Funderade starkt på att ringa rektorn och be honom ta och titta över sina elevers värderingar.

Jag är kompis med ägaren till hästen och står i samma stall (men min häst är iväg på bete just nu så jag var inte i stallet när det hände). Vet inte mycket mer än er och vill inte spekulera heller. Hästen har iallafall dött på sekunden.

Om jag får reda på något och tillstånd att skriva det här av ägaren så gör jag det.

Senast ändrad:

Obehagligt och mycket ledsamt. :(
Men det troligaste måste väl ändå vara att hästen blivit sparkad av en annan häst? Iaf om den gick ihop med någon häst/några hästar.

Sökte då på skolan som sa sig utbilda elever till ett livslångt lärande och att bli empatiska medmänniskor:mad:
Funderade starkt på att ringa rektorn och be honom ta och titta över sina elevers värderingar.

GÖR DET!

Hade jag varit rektor hade jag faktiskt uppskattat det.
Nu är jag "bara" lärare, men hade jag kommit på att någon av "mina" elever stod bakom det hade de inte fått det lätt, det kan jag lova. Hade det varit min rektor så vet jag med säkerhet att det hade tagits på största allvar dessutom.

Det har funnits sidor på Facebook bla, där grupper säger sig vilja döda hästar på diverse olika sätt.
:crazy:

Om jag får reda på något och tillstånd att skriva det här av ägaren så gör jag det.
Vore jättebra om du kunde det!
OM det inte är gjort av människor, utan av naturliga orsaker, så kan det vara bra att få veta. Folk har en tendens att spekulera annars och beskylla oskyldiga osv..

Men är det gjort av en människa så hoppas jag den människan dör långsamt och smärtfullt.

Sjuka sjuka människor! Jag blir mörkrädd...

Det som hänt är fruktansvärt och jag hoppas det inte är någon "människa" som varit inblandad, men hoppet är det sista som sviker heter det ju. Stackars ägaren att hitta sin häst så! Det vill jag aldrig tvingas uppleva.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen i Västra Götalands län beslutade under onsdagen att förlänga skyddsjakten på den varg som dödade en ponny och skadade...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Björklinge utanför Uppsala hittade en svampplockare en död hästkropp. Hur kroppen har hamnat där är ännu oklart och händelsen är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 506
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under natten till måndagen dödades en minishetlandsponny av en varg. Även en annan ponny skadades i samband med händelsen. – Det är...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mannen hade kört av vägen och voltat efter att ha krockat med en häst. Även hästen är död.
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?