Hittade drömhästen-problem

Sv: Hittade drömhästen-problem

Det är skrämmande ofta det är på det sättet. Skillnaden är att bilen inte bryr sig om den är otankad. Hästen å andra sidan far illa om inte matte har råg att kosta på vad som krävs.

Det är skrämmande ofta det är på det sättet. Skillnaden är att bilen inte bryr sig om den är otankad. Hästen å andra sidan far illa om inte matte har råg att kosta på vad som krävs.

Det är mycket rätt!
Och angående tidigare inlägg så är det som de andra säger. Att jag har inte så mycket på stubben men jag har enligt mina beräkningar råd att hålla häst. (Har förutom en inkomst, lyxen med eget stall och gratis torv ;) )

Kan bara säga att om man inte har råd att köpa en häst för 18.000:- så har man definitivt inte råd att hålla en häst. Det är alldeles för ofta som man ser att hästägare inte har råd att sko, vaccinera, fodra mm. Oförutsedda utgifter måste man räkna med och har man inga marginaler så ska man inte ha egen häst.

Så kan det vara även för dem som köpt en dyrare häst...tror faktiskt inte det handlar så mycket om ekonomi egentligen, utan mer om hästkunskap, intresse och engagemang.

Själv skulle jag inte kunna lägga upp 18000 kontant för att köpa en häst, just FÖR ATT jag behöver ett litet sparkapital som marginal, OM något skulle hända min 3000-kronorshäst.

Själv skulle jag inte kunna lägga upp 18000 kontant för att köpa en häst, just FÖR ATT jag behöver ett litet sparkapital som marginal, OM något skulle hända min 3000-kronorshäst.

Så tänker jag med nu när jag letar efter en annan häst! (eftersom pållan blev såld..) Man bör ju ha pengar för oförutsedda utgifter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 275
Senast: Happimess
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 511
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar