Hitta utställningar?

kladdkaka

Trådstartare
Ja som rubriken lyder: Vart hittar man utställningar?
Jag har varit inne på SKK och hittat länsklubbsutställningarna men vart hittar man dom som anordnas av andra klubbar? T.ex. brukshundsklubbar och rasklubbar?
Finns det någon sida där ALLA utställningar finns med?
Eller finns alla redan med på den sidan?

Det är bara Off utställningar jag undrar över.

Hoppas det finns någon utställningsintresserad med bättre koll än mig;)

Sv: Hitta utställningar?

Du får gå in på arrangerande klubbars hemsidor och kolla. Troligtvis är det ju då någon speciell ras du är intresserad av att se/ställa ut. Kolla på den rasens rasklubb för att se hur utställningskalendern ser ut där.

Tack! Där ska jag kolla. Precis vad jag letade efter.

Red_chili: Tack. Jag har schäfer och schäferhundklubbens utställningar har jag redan koll på. Jag vill komma ut på lite andra utställningar också för att få variation. Och fler utställningar = fler chanser att ta cert;)

Fast då är ju andra ras- och specialklubbars utställningar ointressanta för deras officiella utställningar är ju bara för deras ras/-er ;)

I ditt fall är det väl bara SBK och SKK som gäller om det är officiella utställningar du är ute efter att ställa på och för att jaga cert samt klubben du nämnde då men utöver den så.

Ja precis. Fast jag hittade inte SBK utställningarna. Och jag visste inte om rasklubbar kunde ordna utställningar för aldra raser.

Men hur är det, kan t.ex. rottweilerklubben ha utställning för t.ex. alla bruksraser?

Jag har inte så bra koll på utställningar utanför schäferhundklubben och stora sthlm.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
557
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025