Jag har inte riktigt 100 koll på hur exakt tidslinjen sett ut innan hon kom till Sverige, men den infon jag fått är att hon föddes i Tyskland Maj 2003, såldes till Holland Jan 2004, Italien sommar/höst 2004. Belgien senvinter/vår 2006 Usa någon gång under slutet av 2007 . Ser i passet att hon vaccinerats i Tyskland en gång under 2007 (kanske va på någon tävling eller liknande?) 2008 eller 2009 såldes hon till Sverige (enligt info jag fått ska Drossana kommit till Sverige på prov och en period innan hon köptes, hon ska en snabbis också varit tillbaka i Usa som jag förstår det för att det skulle bli rätt med papperna eller vad det nu va) Sedan dess har hon haft vad jag vet 8 ägare/fodervärdar tills att jag köpte henne 2019. Anledningen till att hon såldes så mycket i Sverige är så hon hela tiden sålts som tävlingshäst/läromästare men inte mättes aldrig upp till detta pga hennes utbrändhet samt att hon vid 2 tillfällen skadat sig svårt vilket gjort att den ägaren inte visste om hästen någonsin skulle bli ridbar igen, vilket hon blev.
Anledningen till att försäkringsbolaget sökte upp info om henne va eftersom jag blev extremt lurad på hästköpet, fick en halt och trasig häst som gick på smärtstillande osv på provridningen och hon som besiktades hästen va tydligen kompis med säljaren. Försäkringsbolaget ville få fram så mycket som helst information gällande hästen för att se vilka reservationer osv de skulle sätta samt för att kunna utreda hur mycket de kunde hjälpa mig ekonomiskt via försäkringen (iallafall den infon jag fick utav dem, de va Agria) min handläggare på agria sa att hon va inne på någon tysk databas och där kunde de se Drossanas resultat, skulle vara drossana f-2003 med rätt nummer och allt. När jag köpte hästen 2019 va hon ej försäkrad eller ens tillägsregisterad i Sverige, vilket jag inte visste förens jag fick hem henne.
Jag har fått en hel del videos/bilder från tidigare ägare som till viss del styrker historierna om hennes tävlingskarriär, fick utav en av ägarna ett resultat på henne där hon vann 130 i Belgien tror jag det va, samt en tidningsartikel om henne. Även fått namn till några tidigare ägare i utlandet, som jag försökt hitta kontaktuppgifter till eller kontaktat men utan resultat.