Jag menar inte att det finns EN stil som jag försökte få fram i mitt inlägg (men misslyckades eftersom du inte förstod, sorry). Stil för mig handlar inte om det är snyggt eller fult (det är ju oerhört personligt), utan om sättet att uttrycka sig. Förstår du hur jag menar?
Sen kanske det finns en helt neutral stil, men då har vi troligen olika uppfattning om begreppet. Det var det jag försökte skildra genom jämförelsen kläder och mode.
Är helt med dig på skillnaden på mode och kläder. Jag har alltid varit väldigt intresserad av kläder, men aldrig av mode. Vilket många verkar virra ihop. "Men du är väl modeintresserad Singo?" Inte alls, jag kan knappt namnet på en enda designer och jag har ingen aning om vilka trender som väntar bakom hörnet inför i vår Jag läser inte ett enda magasin och kollar inte på en enda visning (Nåväl, när jag var tillsammans med mitt ex som jobbade som modell fick jag släpa mig på några men det var såååå trist). Så visst är det så.
Däremot tänker jag nog att stil/stilintresserad och klädintresserad kan vara samma sak. Jag använder kläder och accessoarer för att uttrycka mig i allra högsta grad. Sen att det jag vill uttrycka råkar vara någon form av "less is more"/klassisk/neutral typ kan jag förstå är dötrist i mångas ögon. Men förbaskat vad jobb det kan ligga bakom ibland att få ihop en helt perfekt helsvart outfit genom att använda olika material som inte ser ut som liemannen