Monkie
Trådstartare
Problemet då man är lång är ju att plaggen sällan passar. Jag är bara 172. Men jag brukar(är inte nu) vara rätt smal och måste då ha små strl. Det blir för kort i både ben och armar.
Så utmaningen som lång tycker jag är att hitta kläder med längd nog i armar och ben.
I övrigt ser jag inte att man ska behöva klä sig SÅ annorlunda för sin längd. Jag har haft några vänner som varit 180. De var snygga som bara den, visste det och skulle kunna bära vad som helst iom just att de hade självförtroendet.
Dock kan man ju tänka på att ränder vertikalt förlänger. Helfärgat från topp till tå brukar man säga förlänger. Skor i samma färg som underdelen(byxor och strumpbyxor) förlänger benen.
Ja, så är det för mig. Ibland, på vissa plagg har jag strl S! Jag har också ganska lång överkropp och tröjorna är sällan både lagom breda och lagom långa.
Tycker min längd inte passar särskilt bra i tunikor och leggings, inte just jag iaf! Har just nu spanat in klackar och det är ju EXTREMT snyggt!! Men det vill jag på grund av min längd inte ha (även om jag inte bryr mig om andra långskånkar har klackar, tycker det är coolt).