Hitta rätt skor

sthu

Trådstartare
Jag behöver nya skor. Vanliga skor att promenera i.
Men, kruxet är att jag inte kan ha vadsomhelst. Jag får väldigt ont i benen om skorna är fel på något sätt. Jag har lätt att få benhinneinflammation och ont i största allmänhet.

Finns det något generellt skotips mot just benhinneinflammation?
Extra mjuka, breda, platta, uppbyggda?

Jag hatar att köpa skor men jag är inte så sugen på att gå barfota heller..
Bästa skoköpartipsen?

För många år sedan var ju skor med rund sula poppis. Jag köpte ett par promenadskor som jag alltid gick i när jag åkte till Paris i jobbet då jag brukade gå ca 30 000 steg/dag efter kontoret, de räddade mig från skavsårsplåster och blodiga strumpor och jag blev aldrig trött i benen trots många steg på gatstenar och asfalt. Jag slet ut dem men har inte kommit mig för att köpa nya då jag tyvärr inte går lika mycket i Paris längre. :laugh:

@Mia_R De kommer jag ihåg! Det kanske vore nåt, får försöka googla fram vad de kallas

Edit: MBT verkar märke heta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu får jag leta långt bortom allmänt vetande, så vart bättre än på Buke? :) Jag tror att det har diskuterats tidigare här av mig men i...
2
Svar
27
· Visningar
3 085
Senast: Aliche
·
Hästmänniskan Har hela mitt liv haft problem med fotleder och knän,gick hos ortopeden när jag var ung,och hade läkarintyg på att jag inte fick vara...
Svar
12
· Visningar
4 343
Senast: kryddelydd
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 474
Senast: Heulwen
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka