Sv: Hitta hundfoder
Jag ger min hund ca 3/4 delar färskfoder och 1/4 torrfoder samt 1-2ggr i veckan byter jag ut måltiden mot köttben för tandhälsans skull.
Färskfodret är Bravo (plus med vom) och torrfodret heter Canagan (scottish salmon). Jag är jättenöjd med båda och kombinationen av utfodringen funkar jättebra. Helst hade jag bara gett färskfoder men jag vill behålla smidigheten att kunna ge torrfoder vid längre vistelser utan frys och sådär.
Jag köper en låda färskfoder i taget à 12kg, det tar knappt upp en låda i frysen så resterande utrymme fylls upp med lammnacke, oxknutor, kalkonhals och annat smarrigt.
Canagan är förvisso inte svenskt men har i mina ögon ett rätt trevligt innehåll för att vara torrfoder. Lite extra jox men inte lika mycke hokus pokus som tex Acana som jag gav tidigare. Laxfodret:
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Färsk skotsk lax (26%), torkad skotsk lax (10%), sötpotatis, torkad sill (8%), ärtor, potatis, torkad vit fisk (5,5%), laxolja (5%), solrosolja, laxsås (1,5%), ärtprotein, mineraler, vitaminer, äpple, morot, spenat, psyllium, kamomill, pepparmynta, ringblomma.