Hitta hundfoder

Sv: Hitta hundfoder

Jag ger min hund ca 3/4 delar färskfoder och 1/4 torrfoder samt 1-2ggr i veckan byter jag ut måltiden mot köttben för tandhälsans skull.

Färskfodret är Bravo (plus med vom) och torrfodret heter Canagan (scottish salmon). Jag är jättenöjd med båda och kombinationen av utfodringen funkar jättebra. Helst hade jag bara gett färskfoder men jag vill behålla smidigheten att kunna ge torrfoder vid längre vistelser utan frys och sådär.
Jag köper en låda färskfoder i taget à 12kg, det tar knappt upp en låda i frysen så resterande utrymme fylls upp med lammnacke, oxknutor, kalkonhals och annat smarrigt.

Canagan är förvisso inte svenskt men har i mina ögon ett rätt trevligt innehåll för att vara torrfoder. Lite extra jox men inte lika mycke hokus pokus som tex Acana som jag gav tidigare. Laxfodret:

INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Färsk skotsk lax (26%), torkad skotsk lax (10%), sötpotatis, torkad sill (8%), ärtor, potatis, torkad vit fisk (5,5%), laxolja (5%), solrosolja, laxsås (1,5%), ärtprotein, mineraler, vitaminer, äpple, morot, spenat, psyllium, kamomill, pepparmynta, ringblomma.

Jag ger Nordic SP+ till mina hundar och tror att det är bra iaf.

De ser då åtminstone väldigt välmående och glada ut :)

Tycker inte att det tar jättestor plats i frysen heller.
Men har du verkligen inte plats för en liten frys?
Jag har en liten frysbox i trapphuset och jag bor i lägenhet och bror min har en lite hundmatsfrys i sitt förråd..

När jag glömt att ta fram foder på tining eller att vi ska iväg så färskfoder är svårt att ta med sig så har Nordic även torkade SP+ burgare som är smidiga att ta med och ge :)

Finns den mycket intressant sida. www.dogfoodadvisor.com

Jag har valt att ge Acana till min, som inte ens kommit till mig än! Så jag vet ju inte om det funkar än! Hon har ätit ProPlan innan. Jag vill inte ha spannmål o annat onödigt som inte hunden kan ta tillvara, men har inte möjlighet till frysfoder.
Acana är dessutom ok pris, jämfört med Orijen som var alternativet.

Jag har fastnat for Orijen. Miss Mandy ar valdigt kanslig for sadeslag i maten och Orijen ar det hon mar bast av. Ibland matar jag med 'Adult' och ibland med '6 Fish'. Jag har provat olika "farsk mat" bade frusen och fran kylskaps disk, men det basta har faktiskt varit Orijen. Valpis mar ocksa jatte bra pa den maten sa vi kor vidare. Som tranings godis anvander jag "mat korvar" som inte innehaller nagon sad och som gar att skara upp i sma bitar och ge som godis och som variation anvander jag ost.

Jag rekommenderar också Acana och Orijen! Min hund har ätit Acana i något år nu och jag tänker inte byta, bara mot Orijen isåfall pga ännu högre köttinnehåll... =) Det känns bra att ge något som är så pass naturligt för hundarna, samt att köttet är färskt och av hög kvalitet.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 448
Senast: tanten
·
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 762
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 241
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 390
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar