hitta hund reg snarast!

N

nilemarindy

jag blir snart galen!letar efter min hund på alla möjliga sidor vet nämligen inte om han är registrerad!han har chip men har inte nummret?vet när han är född och uppfödare. men kan inte hitta han?han är blandras papillon chihuahua och tib,spaniel. hur hittar man hans syskon?

Sv: hitta hund reg snarast!

Det första du skall göra är att ta reda på numret. Det borde du fått med när du köpte honom.
Däremot kan du knappast få reda på hans kullsyskon den vägen.
PL

Gå till en veterinär och få reda på din hunds chipnummer, kontakta sedan SJV och hör om han finns i deras register. Om inte ber du dom skicka en blankett och får honom registrerad där.
Hade din blandras varit öronmärkt hade det kanske kunnat gå att spåra något syskon i SKKs ägarregister men det går inte med chippade hundar.

Det första du skall göra är att ta reda på numret. Det borde du fått med när du köpte honom.
Däremot kan du knappast få reda på hans kullsyskon den vägen.
PL

men på ägar pappret står det bara nr:752098100348278 vilket nummer är det? har även fått 8 liknande streckkoder där det står nummer på vad är det?

Det är numret han har i sitt chip i nacken. Och det är det numret som ska registreras hos SJV.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: geting
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 221
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 182
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 855
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Svamp?