Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har scannat in bilder från 40 och 50-talet, och delger er härmed en bild på ett 10-spann. Uppvisningen var på Strömsholm, jag tror i militärens regi.
Och jag som tycker att det är mycket tömmar med en häst...
Hej AMK.
Här kommer en nyare bild på et tiospann från 1988 på Strömsholm som vi satte för när vi hade körkurs där. Det är privata halvblodshästar som är mycket välkörda och det var många elever som var med och hjälpte till.
Hälsn Fenton.
Hej Ludde.
Nej jag har inte fått tillbaka selarna och jag kollar alla anonnser till salu.
Så upptäckte jag att jag inte fått in bilden på tiospannet
i förra inlägget men jag försöker igen.
Hälsn. Fenton.
Jag blir så arg när jag tänker på dina selar. Hur tusan är man funtad om man knatar in i ditt söta lilla stall och stjäl saker????
Det övergår mitt förstånd (och det tolkar jag som ett sundhetstecken) att någon kan göra så! Dessutom undrar man ju lite hur stor marknaden för selar i shire-size kan vara, med tanke på att det "bara" finns drygt 200 shirehästar och kanske 30 clydesdale i Sverige så kan det ju inte var så lätt att sälja dessa selar, det finns ju knappast några andra hästar (möjligen någon stor ardenner då) som kan ha samma selar väl?
Lägg gärna in bilder på tiospannet! Det är alltid roligt att se vad de som är duktigare än en sjäv kan hitta på för fascinerande saker.
Hej Jenny.
Dom här selarna var väldigt ställbara så dom går att använda till olika modell av stora hästar. Någon bild lyckas jag inte att lägga in fast jag har provat flera gånger så blir det fel.
Hälsn. Fenton.(Rolf)
Ja det finns men det är svårare att hitta bra hästar.
Jag såg att du hade två Araber. Jag har haft några Araber som jag körde i par för dom är ju även bra körhästar.
Fenton.
Ja, om matte har tålamod kan det nog bli bra körhästar av dem. De är identitiska till utseendet, så tanken att köra par har slagit mig. Men det är nog en lång väg dit, för en nybörjare som jag.
Hej.
Den andra hästen är en Shire/clydesdal som var här hos mejför inkörning efter att SHV köpt honom av en hästhandlare då han var på väg till Italien för att slaktas han var då 12år nu är han 17år och står hos en fodervärd som heter Eva i hagen och bor i Stråstjära och hon kör med honom. Han heter SHV BillyJo.
Hälsn. Fenton.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Kropp & Själ
Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.