Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur den frågan är jag absolut inte kapabel att svara på, men allvarligt - jag har haft en urusel dag, så jag kan bara tacka dig och arla för en trevlig kväll, hahaha XD

Här kommer en diss!
Denna fruktstång alltså. Denna fruktstång...
IMG_2529_zpsoezca5et.jpg

Efter att ha försökt förklara för maken att "nej, de är faktiskt inte det minsta goda", så bestämmer han sig för att smaka när jag inte är hemma. Det här är kommentaren jag fick (och jag kan inte säga det bättre själv):

Kulkommentar_zpsnwbrf7l0.png

Ja... Hujedamig.

Här kommer en diss!
IMG_2529_zpsoezca5et.jpg

Efter att ha försökt förklara för maken att "nej, de är faktiskt inte det minsta goda", så bestämmer han sig för att smaka när jag inte är hemma. Det här är kommentaren jag fick (och jag kan inte säga det bättre själv):

Ja... Hujedamig.

Jag håller med er! Har iofs inte provat den gula utan den röda, jordgubb tror jag, och det var en otäckt kemisk smak :yuck:

@Mineur den frågan är jag absolut inte kapabel att svara på, men allvarligt - jag har haft en urusel dag, så jag kan bara tacka dig och arla för en trevlig kväll, hahaha XD

Här kommer en diss!
IMG_2529_zpsoezca5et.jpg

Ja... Hujedamig.

Vidrig. Kem-stång borde passa bättre! Som @LadyCovergirl sa - de smakar verkligen BARA kemikalier och påhitt.

Alltså nu när jag såg min (definitivt mindre än kvargbilden) bild på skurmedlet så måste jag bara fråga, hur tusan uttalar man det? Lite kul när man ska handla och vänder sig mot sambon och bara "jag måste ha den FETTESFLÖÖÖS". Typ. Vet inte heller vad det betyder. Kanske nån aningen mer språkkunnig kan skutta in och göra klarhet.

Alltså nu när jag såg min (definitivt mindre än kvargbilden) bild på skurmedlet så måste jag bara fråga, hur tusan uttalar man det? Lite kul när man ska handla och vänder sig mot sambon och bara "jag måste ha den FETTESFLÖÖÖS". Typ. Vet inte heller vad det betyder. Kanske nån aningen mer språkkunnig kan skutta in och göra klarhet.

Det är franska och betyder ungefär blomfest. Jag har glömt rätt mycket om fonetisk skrift men det uttalas ungefär fätt de flör.

Hahaha, @Mineur jag skrattar ihjäl mig!! xD
Dubbelhiss på fruktbjörnarna förresten! Jag har också nyligen upptäckt dessa (Mineurs bild är dock på rullarna, jag brukar köpa påsarna med en massa små tassformade godisbitar), och de smakar M-M-M!

Vart hittar man de här björnfruktprylarna? Jag måste prova!

Bromfest?! :D :o
fniss* Hur fan.. Visserligen många saker med utländska namn som blir lite roliga. Såg nånstans att creme bonjour heter typ Grädde Goddag direkt översatt.

Nu blev det OT. :angel:

Bromfest?! :D :o
fniss* Hur fan.. Visserligen många saker med utländska namn som blir lite roliga. Såg nånstans att creme bonjour heter typ Grädde Goddag direkt översatt.

Nu blev det OT. :angel:

Bromfest? Det kan jag hålla med om är knepigt men blomfest är väl inte så himla märkligt. Tänker mig något i stil med detta:
Decorations-Party-Flowers-11.jpg

floral-explosion-vector-10878.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka