Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hissar denna sprättare jag nyligen köpte då min gamla gick sönder! Sjukt smidigt med gummit på korken, man använder det till att få bort trådresterna som blir kvar i tyget när man sprättat bort en söm :)
21294292-origpic-77b397.jpg

En diss till denna juice. Inte tillräckligt mycket syra från tranbären för att den ska kännas läskande, blev mer kvalmig. Måste lära mig att jag alltid tycker så när det är vinbär och acerola i! Men trodde tranbären var mer framträdande :)

20150130_215955_54cd2db19606ee63d1d1d8af.jpg

1926914_10155141053445114_7796301474186208561_n.jpg

Vilken DISS! Idén är kanon (organisk tandkräm), men en tandkräm som ser ut som hudsalva, smakar en märklig blandning mellan aloe vera och mandarin, och inte löddrar, är inte ett vinnande koncept... Kände mig inte ren efteråt och när jag vaknade kändes munnen mer sunkig än vad den brukar göra efter en natt... Dyr var den också.

1926914_10155141053445114_7796301474186208561_n.jpg

Vilken DISS! Idén är kanon (organisk tandkräm), men en tandkräm som ser ut som hudsalva, smakar en märklig blandning mellan aloe vera och mandarin, och inte löddrar, är inte ett vinnande koncept... Kände mig inte ren efteråt och när jag vaknade kändes munnen mer sunkig än vad den brukar göra efter en natt... Dyr var den också.
Åh vad äckligt det lät. Tuben ser ut som hudkräm också.

Jag vill hissa appen Duolingo, en app för att öva upp/läsa sig språk (det går att välja ett eller flera). Det är ett jätteroligt sätt, tycker jag, att fräscha upp de få kunskaperna jag har och det var längesedan jag var så road av språk :)

Vilket bra tips! Jag har velat återuppta tyskan ett bra tag! Synd bara att det är på engelska fast å andra sidan kanske man lär sig nåt av det också.

Vilket bra tips! Jag har velat återuppta tyskan ett bra tag! Synd bara att det är på engelska fast å andra sidan kanske man lär sig nåt av det också.

Jag ser det som att jag övar på två språk samtidigt. Klart att det krockar lite i huvudet, men överlag tycker jag att det funkar riktigt bra :)

Jag provade, två för mig nya saker, Ramlösa Mango och Japp Hazelnut och vill HISSA båda.
Ramlösan smakade inte alls så läbbigt som en del märkliga vattensmaker kan göra.
Japp är ju förvisso gott som det är, men jag tyckte det blev mycket bättre med hasselnöt i så jag hoppas att de aldrig tar bort den :D

Idag provade jag en färdig-snack-tjohejs-grej från Findus. Köpte versionen med TexMex och visst, smaken var okej men tortillan var hård i botten och fyllningen rann ut i förpackningen. Lär inte köpa den sorten igen så DISS.

640x240px_Findus_Banners_Snacks.jpg

japp.jpg

Näe ingen höjdare alls faktiskt. För sliskigt och ojämnt. Ibland ren choklad och sen en stor äcklig bit japp. Jag gillar japp, men näe.

Det är tillåtet att sälja varor som passerat bäst före-datum, men däremot inte tillåtet att sälja varor som passerat sista förbrukningsdag.
Utom ägg har jag nyligen lärt mig som är märkta med bäst före datum
Alla medlemsländer inom EU följer en gemensam lagstiftning för hantering och märkning av ägg, där sista försäljningsdatum skall sättas till 21 dagar efter värpdag och bäst före- datumet till 28 dagar efter värpdag.
http://www.konsumentforeningenstock...rter/Hållbarhet hos ägg_februari 2013_KfS.pdf

:eek: :rage: Kylda ägg håller utan problem i två-tre månader men nej då butikerna slänger dom tack vare denna lagstiftning :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka