Hiss eller diss - del 6

20250427_155634.webp
Det är oklart. Nån marshmallowsmak kände jag inte av. Smakar okej men originalet är att föredra. Kan eventuellt tänka mej att köpa igen om inte den vanliga finns

Skärmklipp.webp

Hiss!

Jättegod verkligen. Precis lagom balans mellan syrlighet och sötma i krämen, god körsbärssmak. Det funkar oväntat bra ihop med det mörka chokladtäcket också, säger jag som normalt sett är team mjölkchoklad. Själva glassen smakar svartvinbär vilket inte är min favorit men det funkar väldigt bra ihop med körsbären.

Detta är nog min nya favorit bland magnumglassarna tror jag, kommer absolut köpa igen nån gång i sommar!

Skärmklipp.webp

Mer glass!

Den här var jag inte lika imponerad av. God mangosmak (jag älskar mango) men jag måste säga att mango absolut gör sig bättre som sorbet än gräddglass. Jag tror det är samma för mig som med yoghurt, "gula" smaker som exotisk frukt och citrus passar inte ihop med mjölkprodukter.

Sen känns det som att det händer ganska lite för att vara en Ben&Jerrys eller vad man ska säga. Man märker inte riktigt swirlsen utan de smälter liksom ihop med själva glassen, bitarna av vit choklad finns ju där i helt okej mängd och passar okej ihop med smakerna men ja.. För priset av en sån här bytta så hade jag önskat lite mer helt enkelt, även om den är god.

Visa bifogad fil 166578

Hiss!

Jättegod verkligen. Precis lagom balans mellan syrlighet och sötma i krämen, god körsbärssmak. Det funkar oväntat bra ihop med det mörka chokladtäcket också, säger jag som normalt sett är team mjölkchoklad. Själva glassen smakar svartvinbär vilket inte är min favorit men det funkar väldigt bra ihop med körsbären.

Detta är nog min nya favorit bland magnumglassarna tror jag, kommer absolut köpa igen nån gång i sommar!

Jag har faktiskt kostat på mig att smaka den här och jag håller med, den var väldigt god!
Har inte smakat någon av de andra nya, men vem vet kanske det händer.

Visa bifogad fil 166579

Mer glass!

Den här var jag inte lika imponerad av. God mangosmak (jag älskar mango) men jag måste säga att mango absolut gör sig bättre som sorbet än gräddglass. Jag tror det är samma för mig som med yoghurt, "gula" smaker som exotisk frukt och citrus passar inte ihop med mjölkprodukter.

Sen känns det som att det händer ganska lite för att vara en Ben&Jerrys eller vad man ska säga. Man märker inte riktigt swirlsen utan de smälter liksom ihop med själva glassen, bitarna av vit choklad finns ju där i helt okej mängd och passar okej ihop med smakerna men ja.. För priset av en sån här bytta så hade jag önskat lite mer helt enkelt, även om den är god.
What. Hur kunde du inte märka av swirlsen så mycket. Tyckte de var väldigt tydliga :D

Visa bifogad fil 166578

Hiss!

Diss
Blev sugen att prova efter din recension. Jag älskar körsbärssmak. Men uj, vad besviken jag blev. Jag tyckte bara den smakade svartvinbär och sylten blev alldeles för mkt. Gick absolut att äta upp men kommer inte köpa igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 278
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 130
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025