Alina
Trådstartare
Hej! Jag planerar att betäcka ett hispanoarab-sto med en PRE hingst. Detta är min och stoets allra första gång och jag skulle gärna vilja ha all kunskap jag kan få från er med erfarenhet och kunskap där ute.
Mina just nu största funderingar gäller följande:
- Behöver mitt sto vara avelsgodkänt likt PRE-ston måste vara(av vad jag förstått av lite googlande)?
-Är det något annat som måste vara ordnat innan jag börjar söka efter en lämplig hingst? Jag har hört något om att araber bör testas mot någon slags sjukdom eller virus exempelvis, är detta något jag behöver tänka på?
-Vad är de grundläggande saker man ska tänka på i sökandet efter hingst?
- Om jag vill visa mitt eventuella föl i framtiden, vad finns det då för krav på föräldrarna till fölet bortsett från att hingsten ska vara avelsgodkänd?
Mycket tack på förhand! Mvh Alina
Mina just nu största funderingar gäller följande:
- Behöver mitt sto vara avelsgodkänt likt PRE-ston måste vara(av vad jag förstått av lite googlande)?
-Är det något annat som måste vara ordnat innan jag börjar söka efter en lämplig hingst? Jag har hört något om att araber bör testas mot någon slags sjukdom eller virus exempelvis, är detta något jag behöver tänka på?
-Vad är de grundläggande saker man ska tänka på i sökandet efter hingst?
- Om jag vill visa mitt eventuella föl i framtiden, vad finns det då för krav på föräldrarna till fölet bortsett från att hingsten ska vara avelsgodkänd?
Mycket tack på förhand! Mvh Alina