Hippotrim och Metacam

Sv: Hippotrim och Metacam

Okej. Jag tänkte mer på den varianten som man ger i munnen (pasta) :)
Men det kanske är ungefär samma?

Nej, det är en väldig skillnad. Oralt given dos kunde jag märka effekt efter lite mer än någon timme när jag gav mitt sto för några veckor sedan.

Enligt Fass:
Metacam 2-3 timmar
Hippotrim 1-3 timmar

-M

Metacam uppnår full koncentration i blodet efter 2-3 timmar. Effekten kan ju ses innan dess, det warierar.

Hippotrim har högst mätbara koncentrationer i blodet 1-3 timmar efter att medicinen giwits. Men där är det lite annorlunda, alla stygga bakterier kapitulerar ju inte direkt utan det kräws ett antal dagars behandling.

Ja att det kan ta ett par dagar innan full effekt ses med Hippotrim är jag medveten om.
Tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
767
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: Grazing
·
Hästvård Hur smärtstillande är metacam? Kan man utesluta att ett beteende beror på smärta om man inte märker någon skillnad när hästen behandlas...
Svar
12
· Visningar
1 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka