Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är du det? eller har du gått den?
Kan ni berättar hur det är? är det jätte tufft?
Mycket stall arbete? mycket plugga?
jag vill söka hippologen!
Ngr tips till en??
jag har inte gått hippologen, men jag hade stalltjänst och vissa lektioner med dem när jag praktiserade på Flyinge.
Det är en hel del stalltjänst vad jag har märkt men det verkar vara en bra utbildning.
Ett tips är att göra din praktik på Flyinge om du inte redan har gjort den. Så får man en bra inblick i utbildningen.
Dom behöver just nu praktikanter i skolstallet.
Hej
jo jag funderar på att åka ned som lärling efter nyår i sånt fall. Måste ju säga upp mig från jobbet/tjänstledigt pga studier osv.
det är ju det praktiska som man verkligen lär sig av oxå,vad skoj! *gnider händerna*
Jo det lilla jaghar hört om den så låter det verkligen bra! =)
Försök då bli det i stostallet, det bästa stallet!
Helt underbart med alla små fölen och man får rida massor.
Jag hade oxå velat söka in nästa år, men ska operera knäet och kommer inte kunna rida på ett tag
Flyinge e toppen, saknar det som bara den.
Lycka till!=)
hehe,ska föröska,men jag vill vara i samtliga stallen,vill även va och lära mig lite på vetrinär stationen om man får.. men som sagt lärling ska jag försöka ta mig dit som, och föröska vara där 6 månade eller ett år.. Tack för tipset och FÖL är så MYSIGA!!!
Tycker att de verkar söka lite väl mkt personal..
Mig hade de till att provjobba gratis där i 2 dagar & sen var det "vi hör av oss så fort det blir en plats ledig". Och det har de ju gjort under halvåret som gått... :smirk:
Kan det vara så svårt att helt enkelt säga till en arbetssökande att denne suger?
Japp... det är jag
Jag går första året på Flyinge just nu (började i höstas)
Det är lite svårt att säga hur tufft det är... men det beror mycket på vad man har gjort innan... jag jobbade som hästskötare hos en hoppryttare tidigare och fick slita som ett djur. Så all den stalltjänst vi har nu känns inte vidare jobbig för min del. Man får räkna med att det tar på krafterna och att måste skura stallet ibland för det ska ju hållas snyggt!! sedan är det jobbigare i vissa stall. Det är rätt mycket plugg också, det är mycket eget ansvar för att man själv ska sköta studierna...vilket jag tyckte var lite svårt i början.
Det är rätt långa dagar och man blir trött fysiskt av att jobba i stallet och rida och trött psykiskt av studerandet så jag tycker det är ganska tufft och då har jag inte heller någon egen häst med mig!! och ibland är jag gansak glad över det.
MEN! Det här är det bästa som hänt i hela mitt liv!! man lär sig så otroligt mycket och jag ångrar inte en dag här nere, hur jobbigt det än är. Det är en fantastisk möjlighet att utveckla sin kunskap...
har du några andra frågor så ska jag försöka svara på dom också...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Skola & Jobb
Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.