Hippologen frågor!!

N

niderf

Hejsan! Någon därute som har gjort hippologens antagningsprov?Har nämligen en fråga angående konditions testet!! Hur lång är dt man springer??en mil? och vad är det för nåt dom mäter för att man ska bli godkänd på det?Var det svårt?? samt dom teoretiska proven hur var de upplagda?liknande hästskötarexamen?? så tacksam för alla svar!!!

Sv: Hippologen frågor!!

Hej!

Har en kompis som går hippolog (trav), vill minnas att hon sa att det var 3km på typ 10 min man skulle klara så det är ju inte så blodigt.
Teoretiska kan jag inte svara på när jag inte vet vad fall det är ridning el trav du sökt :)

Hejsan! Någon därute som har gjort hippologens antagningsprov?Har nämligen en fråga angående konditions testet!! Hur lång är dt man springer??en mil? och vad är det för nåt dom mäter för att man ska bli godkänd på det?Var det svårt?? samt dom teoretiska proven hur var de upplagda?liknande hästskötarexamen?? så tacksam för alla svar!!!

det är ett sk Coopertest, 2,5 km (eller är det 3 ?:o)på tid. det bedöms sedan efter kön och ålder hur väl man presterat och läggs på en skala från 1 till 10.
så det är bara att pressa järnet! det springer man ju mer på ren vilja än kondition (jag hade inte tränat ett piss och fick en stark 9:a haha)

teoriprovet är ett generellt hästkunskapstest med allmänna hästfrågor rörande foder, anatomi, grundutbildning, utrustning etc, men viss del engelsk läsförståelse och även lite matte. plugga tex "Allt om hästen"(LT förlag), foderlära mm.
Många frågor rör ren "hästallmänbildning" och går inte riktigt att plugga sig till. Läs även på engelskt fackspråk.
Kan tänka mig att proven för rid- och travprogrammen är snarlika.

Öva även på att korrekt visa häst för hand innan så det sitter.

hoppas det går bra för dig!:)

tack tack för svaren! okej men då ere bara att fortsätta med springandet :) men vilken tid är gränsen för om man blir godkänd eller inte? Det är rid inriktingen jag valt-ridlärare och stallchef.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 692
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 389
Senast: Satis
·
R
Hästmänniskan Hejsan alla! Bukefalos forum har varit mycket till hjälp i mina undersökningar, fast kände ändå att jag var tvungen att bli medlem...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 051
Senast: Casacha
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV