Hippo Lusern

Sv: Hippo Lusern

Jodå, bättre än krafft i alla fall. Mer protein för pengarna så att säga.

Hippo Lucern är ett utmärkt foder - använder för övrigt Hippo annars oxå!! :banana:

Balkasch skrev:
Hippo Lucern är ett utmärkt foder - använder för övrigt Hippo annars oxå!! :banana:

Jag använder deras foder jag med men har aldrig provat lusern men tänkte göra det nu ifall höet inte uppfyller det min pålle behöver.

Jag tycker att Hippos foder är bra.

Hippos lusern funkar bra.Senast vi gav det var det till ett äldre sto vi har som gått ner i hull och hon gick upp i vikt rätt fort när vi började ge olja o lusern. Vi har även haft hippos lusern till mitt sto när hon va dräktig för två år sedan.

Tror den kostar 120 kr säcken typ inte helt säker, om det är 25 kg eller 30 kg inte säker..kolla www.djuronatur.se där finns hippos fodersortiment.

Min erfarenhet av Hippos foder är att hästarna äter det med glädje blir fina i pälsen, håller hullet och är bra i magen.

Men det finns ju säkert dom som inte gillar deras foder. Vi har bara haft bra erfarenheter.

Min häst åt deras müsli och han älskade den. Blank päls, bra hull och bra mage. Hans välmående lyste rakt genom honom :).

Jag har fodrat med krafft förut och jag tycker även att deras foder fungerat mycket bra. Men eftersom denna hästen åt Hippos när han kom så fortsatte jag med det.

Eftersom min häst fungerar bra med müsli på alla sätt så tycker jag det är bra :).

Senast ändrad:

Jag tycker att det är bra då jag har en fruktansvärt kräsen häst och det har aldrig varit problem att fodra honom med hippos sortiment!!
Dessutom syns det på hästarna att de mår bra, blanka & fina i hårremmen och gott hull!!
Betalar gärna för den vetskapen !! :)

Jag gick från kraft till hippo till green power. Tycker de är rätt likvärdiga men men green är billigast och för mig lätt att få tag på så för tillfället står han på det. Han är extremt svår att hålla i hull så till hösten så ska han bli uppfodrad utav helsike!

Jag använder green power för att min häst gick ner väldigt vinern innan och tänkte attt detta fick inte hända igen. Köpte green power och hästen älskar ju det!!!
Var jätte fin hela vintern också!

Liknande trådar

Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke...
2
Svar
23
· Visningar
556
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
587
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
529
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama