hippo grow till växande unghäst..

TCJ

Trådstartare
vad har ni för åsikter om färdigfoder till 1åring. Jag tänkte att något sorts tillskott utöver hö och mineraler kanske vore att föredra.
Vad finns för alternativ till färdigfoder, tillexempel havre och mineraler, och bvitamin osv vid behov.

Jag har tidigare fodrat med enbart iprincip fri tillgång till hö och halm och sen har de fått mumsa kraft med mamma och moster i hagen, men nu har jag en växande hingst utan tillgång till snyltning, och började fundera om kraftfoder är en nödvändighet.

Sv: hippo grow till växande unghäst..

Min åsikt är att det aldrig är så viktigt att analysera sitt grovfoder som just när man föder upp unghästar!

Börja i den änden och se vilket eventuellt kraftfoder som passar.:)

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 291
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 322
Senast: ufot
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka