Hippo foder?

Favina

Trådstartare
Vad tycker ni om detta foder? Är det bra? Har funderingar på prova detta på min häst.
Men skulle vilja ha lite erfarenhet av er som provat eller använder Hippo foder.

Kram Favina :bump:
 
Sv: Hippo foder?

Jag använder det om jag behöver, och är nöjd med fodret.....beroende på vad jag vill åstadkomma med hästen väljer jag sort...just nu får några basic, men jag har havre som grundfoder....har ett bra hö som täcker det mesta.
 
Sv: Hippo foder?

Använder hippofoder sen länge och det funkar bra, olika till hästarna beroende på arbetsgrad och hull samt behov. Basen är som alltid havre till alla hästarna.
 
Sv: Hippo foder?

Svar till båda: Ni ger havre + Hippo foder?, om jag förstått rätt. Man kan alltså kombinera. Har krafft nu men då skall man inte kombinera tex grund med vanlig havre.

Jag vill ha ett foder med energi i.

Kram Favina
 
Sv: Hippo foder?

Jag använder gärna Hippos foder och är jättenöjd med det.
Har använt alfan och muslin. Alla hästar har gillat det.
 
Sv: Hippo foder?

Under Globen Horse Show förra året utlystes en tävling, där man fick lämna förslag på namn till Hippos nya färdigfoder utan havre. (Lågenergifoder.) Första pris var ett års förbrukning av Hippos foderprodukter. Jag lämnade in förslaget Hippo Choice och drog en utförlig förklaring till han som stod och tog emot lapparna, om att man gör ett aktivt val om man väljer att inte fodra sin häst med havre. Hör och häpna, det nya fodret döptes till Hippo Choice, men jag har då inte vunnit någonting. Någon annan måste ha kläckt samma idé och den lappen måste ha dragits innan min... *suck*

Nån som har provat det nya lågenergifodret? Är det så bra som de vill få det att låta? Mitt andra namnförslag var Hippo Låg. (Hippolog, geddit?!) :banana:
 
Sv: Hippo foder?

Jag använder Hippo Alfa till min pålle, för att få mer protein. Innan använde jag Krafft Groov, men jag fick både ner foderpriset och upp hästens hull med alfan.

Så, jag kommer att fortsätta med hippos foder. Ger bara det, ingen havre eller korn.

Supernöjd!
 
Sv: Hippo foder?

Lågenergifoder ? Personligen tycker jag 11 mj är högt. Men jag har köpt och är nu igång att prova det för full. Är ej uppe i full dos ännu, men är mkt. nöjd så här långt och hästarna gillar det och mår bra så här långt. Har inte märkt något negativt så här långt av något slag.

Det jag gillar med fodret är sammansättningen då jag kan komplettera mitt ngt. sämre hövärde med samma ingredienser som i Choicen, soja eller lucern för att få en bra foderstat till båda mina hästar och samtidigt hålla mig till så få olika fodermedel och fodersammansättning som möjligt.

MVH/
 
Sv: Hippo foder?

Har använt olika hippofoder till olika häster beroende på behov och individ. Och måste säga att jag inte hittat något att klaga på så här långt alls och alla hästarna oavsett sort har mått bättre än innan.
Har använt Top, lucern, basic, alfan, choice och Green power lucern. Nu har vi en i stallet som provar deras black oak så jag väntar med spänning att se resultatet.
MVH/
 
Sv: Hippo foder?

Jag har använt kraft och hippo alfa.
Använde kraft ny med mer proteiner .
Hippo alfa är toppen bra. Men jag har svårt att få tag i butiker som har uppet vanliga tider på dygnet.
Våra butiker stänger när andra kan handla.
Grangården där kraft finns ärr öppet. :devil:
 
Sv: Hippo foder?

Alla fullfoder kan kombineras med vanligt spannmål om det så behövs...det ser man ju vad som täcks eller inte av en höanalys. Har kombinerat många fullfoder med annat bara för analysen sagt annat. Bara för det kallas ett namn betyder det ju inte automatiskt att det täcker allt...har man pissigt hö med kassa värden så är det ju inte säkert att ett fullfoder täcker allt. Fullfoder beräknas ju på att man har ett grovfoder med shyssta värden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 403
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 637
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp