Hippo Basic VS Mustang orginal?

L

lindux

Hej

Mina hästar har stått på Mustang orginal sedan en tid och jag är nöjd med detta. Vad har ni för upplevelser ang dessa två foder Mustang är ju ett havrefritt foder medan Hippo inte är det. Dessutom skiljer det ju lite i pris men vad jag kan se inte så mycket på innehållet?:confused: Är det någon som fodrar sina hästar med något av dessa och som har synpunkter?
-Tackar

Sv: Hippo Basic VS Mustang orginal?

Jag använde Hippo på min förra häst, men det åt han inte. Jag gillar inte riktigt pellets formen på foder. Men det är väl en smaksak.
Bytte då till fibergi på honom och det innehåller 40 % havre. Men det fungerade, han slukade det med hull och hår.

Den hästen jag har nu använder jag Mustang Müsli (havrefritt), och han bara älskar det. Jag är supernöjd.

Fodrar med Mustang original. Våran häst är pigg och blir alltför pigg på havre så detta havrefria foder fungerar väldigt bra på honom!

Jag använder mig också av mustang orginal,eftersom min häst inte klarar av att äta enbart havre.Just nu blandar ja mustang med havre,eftersom när han endast gick på Mustang orginal blev han bara seg och var inte kul att rida. Men jag inbillar mig att det hjälper, men det kanske det inte alls gör:S Någon som har tips på foder utan havre som inte gör dem för lungna/sega? Vill ha kvar hans pigga steg men inte det knäppa;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 848
Senast: gloiredor
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet utav Hippo basic? Jag har själv inte använt det, alla hästarna, 13st, i det nya stallet använder det. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 138
Senast: mahlmt
·
Ekonomi & Juridik Har ett helt privat stall som vi hyr med fyra egna hästar. stallkontraktet och tre av hästarna är skrivna på min sambo. Alla hästarna...
Svar
0
· Visningar
1 013
Senast: mannagryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama