Hippo Alfa el. Krafft groov??

caradan

Trådstartare
Vad är bäst?
Priset verkar ju vara bättre på alfan men den verkar innehålla soja och det tycker min hsäts ben inte om men det kanske kvittar då det är så lite??

Vad skulle ni valt?
 
Har själv precis köpt in Hippo Alfa, hade innan Krafft Groov, håller på att byta ut den, och lucernhack, mot hippo alfa.

Hippon har högre vitamininnehåll också. :cool:
 
Grooven kostar runt 152:- på lantmännen här i skåne. 30 kg säck.
 
Kostar 125 kr här! (Alfan)
Krafft Groov 160,50 kr på Granngården, lite billigare på andra ställen. Nya Krafft Groov kostar ca 170 på Granngården, liite billigare på andra ställen.

Så för t.o.m. högre näringsvärden, får man Alfan för som mest 45 kr billigare. Det är anledning nog för mig att byta..!
 
Någon som vet var de säljer hippos sortiment i sydvästra skåne?
 
Du tror inte att det är någonfara iom att det innehåller soja då?
Får väl testa det efter jag gjort slut på de två säckarna Groov som jag har ståendes!
 
Nej den är vanlig pellets och kan ätas torr.

Vet någon om alfan finns kvar som musli eller om det bara är pellets som gäller nu?
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 741
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 295
Senast: Castellini
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 896
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 789
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp