• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karin2010
  • Startdatum Startdatum
K

Karin2010

Vad finns det för åsikter runt Hip Hop? Blir mer o mer besviken på hans prestationer.. såg att han vägrat ut sig i första elit tävlingen för i år... han är ju ändå 11 år gammal o tycker att han borde ha mer bra resultat speciellt internationellt, jag menar det är ju ganska stor skilland att ta pris i en lokal 1:50 i sverige i jämförelse med en tävling i tex tyskland..
kollade in hans avkommer i falsterbo förra året o var förvånad.. trodde att hans avkommor skulle hoppa mkt bättre..

vad har ni för erfarenheter med hans avkommor? är det några stjärnor?

Sv: Hip Hop

ha mer bra resultat speciellt internationellt, jag menar det är ju ganska stor skilland att ta pris i en lokal 1:50 i sverige i jämförelse med en tävling i tex tyskland..

För det första så förekommer inte 1.50-klasser på lokal nivå...

Hip Hop har placeringar i 1.50 internationellt, redan 2008.

jag menade ju på regional nivå... typ sydslätten
, skrev fel ;)
jag hittar ingen 1:50 int placering 2009 o 2008 var ju ett tag sedan..

har du ngn avkomma från honom?

mvh karin

Det är för att Hip Hops ryttare var förbundskapten 2009 och alltså inte kunde ta ut sig själv till internationella tävlingar ;)

Det trodde jag oxå men har har deltagit i int tävlingar 2009 men med dåliga resultat.. var inne på att använda honom till mitt ena sto men efter att ha sätt hans resultat o avkommor är jag inte så imponerad som jag var för typ två år sedan... tänkte därför att hästfolk här inne kanske kunde bidra med hur deras avkommor hoppar :D

Fast han är väl en av de få med ett blup på minst 140 i hoppning?Så han borde ju nedärva mycket hopp.

Det trodde jag oxå men har har deltagit i int tävlingar 2009 men med dåliga resultat..

Inte tävlingAR utan tävling. Han startade EN internationell 2009, fem starter tre placeringar, förvisso de tre starterna i 1.40.

Jag roade mig med att räkna placeringar av antal starter i 1.50 och högre och det skiljde inte jättemycket över 2007-2009, något fler placeringar de första åren fast å andra sidan var det inte lika många starter 2009 men många segrar, troligtvis hänger antalet internationella starter ihop med Marias övriga uppdrag som nu tog slut i helgen.

Hur som så finns det säkert en utmärkt anledning till att han höjdes till A i år och det ska bli kul att se vad han kan göra när Maria förhoppningsvis kan komma ut mer internationellt med honom nu.

Har en treåring som har fått allt för mycket av mamma generellt men hoppningen med balans, taxering och spänst definitivt av pappan.

Kaxigt att säga men jag tro Hip Hop har No Scoope No hope... Men avkommorna är förhoppningsvis bättre än sin far och brås på fädernets fina härstamning och naturligtvis på sina fina mammor :p

Jag tror ej heller på att Hip Hop är en generell förärvare till ston som ej är riktigt bra men ibland kan ju en hingst ge bättre avkommor än vad de är själva.

Hoppas jag har fel!

Jag tror ej heller på att Hip Hop är en generell förärvare till ston som ej är riktigt bra men ibland kan ju en hingst ge bättre avkommor än vad de är själva.

De avkommor jag har sett har kunnat hoppa men de har sett tråkiga ut och varit små (inte mig emot som är liten visserligen), kanske runt 160 cm? Och marknaden vill väl ha minst 165 cm hästar?

De avkommor jag har sett har vart runt 163-165 cm och de har funnits bra med hopp i dem. Å andra sidan har det varit bra mödrar :) Men jag håller med dig om att de vart lite mindre i modellen, jag själv gillar ädla hästar runt 170 även om jag är liten.

Hip Hop är ingen hingst jag skulle välja själv men uppenbarligen har han lämnat en del bra avkommor. Matchat med rätt sto kan det säkerligen bli bra!

Tack för alla åsikter! såg honom vid SM hoppningarna i Helsingborg o bestämde mig då för att inte använda honom... har även kollat på lite avkommor o ingen har imponerat :(
har betämt mig för tornesch eller Saint Amour :D

Tack för alla åsikter! såg honom vid SM hoppningarna i Helsingborg o bestämde mig då för att inte använda honom... har även kollat på lite avkommor o ingen har imponerat :(

kan rekommendera Saint Amour ;)dock tar han bara ett begränsat antal ston på fryst sperma

Saint Amor är rätt DYR på Fryst för att vara en Svensk hingst... Tror inte att han får överdrivet många ston pga sin exteriör samt priset:o Så förhoppningsvis räcker doserna till alla ston som bokar honom :)

Saint Amour har en väldigt bra stam o möderne o hans syskon går alla bra!
Brodern finns på film på www.saintamour1125.se och det enda jag vill veta är om han lämnar smått vilket hen ej borde då hans mamma är rejäl o hans syskon är 1.68 cm allihopa om jag minns rätt.

Det är levande fölavgift så det är ej så dyrt.

Jag kommer antagligen använda honom till ralmea ( lämnar avkommor som är 1.68) o kanske en dos till causa när jag vet mer om vad han lämnar för storlek.

Han är nog betydligt bättre än Nobel, aerline H, Haydn o alla andra hingstar som ständigt näms här;).

Han kanske ej är kvar så länge till.

:)Jag tycker att Saint Amour är en jätte fin tävlingsindividindivid med super inställning och ett mkt fint hopp, samt en guldkantad härstamning. Men jag är nyfiken på hur han förärver typ och storlek:)

Men du har ju ston som sätter storlek på fölen, mitt ena sto nedärver sin storlek om jag inte envänder stora hingstar på 170

...Han är nog betydligt bättre än Nobel, aerline H, Haydn o alla andra hingstar som ständigt näms här.
Jag håller helt med till 100%

Är inte Causa såld?

Jag har sett ett par stycken Saint Amouravkomlingar efter olika ston och de har inte varit små!
Nu kommer jag inte ihåg exakt vilka härstamningar stona hade men det var i alla fall rätt rejäla ungar allihopa.

A

Ja, det är ju det man undrar o vill ju "bevara" causas fina typ så är ju jättetacksam om ngn som vet avkommor efter SA vill berätta o sätta in bilder...

Ja, jag måste säga att det är ruskigt svårt i år!!!!!

Hade ställt in mig på Numero Uno men har hört att han ger korta ben o har extremt dålig fertilitet...ngn som vet? Han står ju i närheten av causa iofs o de som har honom påstår att de är nära Jessica o att Hell är duktig på ET...

Ja, hade släppt både han o Ustinov när jag fick ett nyhetsbrev från Horn i dag att Ustinov leder index i KWPN nu o han har ju intressant stam men har tyvärr ej sett avkommor av honom ännu..

Causa ej såld utan nu har hon trimmats i markarbete i 3 månader under behandlingen o har nu börjats hoppas o kan snart börja tävla o visas för sponsorer. Ska ner o titta nästa v eller om 2 v.

Summerwind: Tack så jättemkt för Värdefull info. Han kan försvinna o då kanske man ångrar sig!:/

Senast ändrad:

Tornesch:love: Har haft flera superfina avkommor efter honom, ett självklart val även i år.

Hade ställt in mig på Numero Uno men har hört att han ger korta ben o har extremt dålig fertilitet...ngn som vet? Han står ju i närheten av causa iofs o de som har honom påstår att de är nära Jessica o att Hell är duktig på ET...

Jga har ett 1-årigt sto efter numero Uno, jätte fin o långa ben! :D Stoet blev dräktigt med en gång! lycka till!

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 122
Senast: fio
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 842
Senast: Blue
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under Falsterbo Horse Show delas det traditionsenligt ut ett hingstpris. Efter många år av Cardento-segrar tog Hip Hop över titeln och...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·
Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 696
Senast: Equestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka