Hinner jag med både jobb och studier?

A

andyrytt

Någon här som jobbar och pluggar samtidigt? Går det att hinna med utan att det ena ska behöva ta stryk? Jag jobbar nu men funderar på att läsa några kurser samtidigt. Dock så tror jag att det kan bli stressigt. Men tänkte att ni kanske kunde ge mig lite tips på hur man klarar av det om ni nu gör det =)

Ha en fin dag!
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?

Jag har inte riktigt kommit igång med allt än, men jag studerar 100% nu och har två extrajob vid sidan, plus politiskt uppdrag. Kommer i okt även börja jobba 20-25% på kontor, så då blir det ju studier plus 3 extrajobb. Får se hur det går helt enkelt tänker jag, bara å göra så länge man känner att man orkar.. :)
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?

Jag har inte riktigt kommit igång med allt än, men jag studerar 100% nu och har två extrajob vid sidan, plus politiskt uppdrag. Kommer i okt även börja jobba 20-25% på kontor, så då blir det ju studier plus 3 extrajobb. Får se hur det går helt enkelt tänker jag, bara å göra så länge man känner att man orkar.. :)

:eek: Well done!:D

TS: Tror att det är väldigt individuellt hur mycket man orkar med & att det också beror på vad man pluggar/jobbar med och hur stort intresset är där/rolighetsfaktor.

Själv studerar jag på heltid och jobbar ca 35 % extra som teamleader för en humanitär organisation. Jag tycker väldigt mycket om både mina studier och mitt arbete, men hade jag inte tyckt så mycket om mitt jobb och mina studier hade jag aldrig orkat.:p Jag känner att jag ligger på gränsen för hur mycket jag orkar med, men än så länge går det fint. Vad som är viktigt och som jag är dålig på ibland är att ta ledigt från allt och koppla bort både jobb och studier. Jag brukar se till att minst en gång i veckan ta paus, passa på att träffa vänner och göra något helt annat.:)
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?