Hinner jag med både jobb och studier?

A

andyrytt

Någon här som jobbar och pluggar samtidigt? Går det att hinna med utan att det ena ska behöva ta stryk? Jag jobbar nu men funderar på att läsa några kurser samtidigt. Dock så tror jag att det kan bli stressigt. Men tänkte att ni kanske kunde ge mig lite tips på hur man klarar av det om ni nu gör det =)

Ha en fin dag!
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?

Jag har inte riktigt kommit igång med allt än, men jag studerar 100% nu och har två extrajob vid sidan, plus politiskt uppdrag. Kommer i okt även börja jobba 20-25% på kontor, så då blir det ju studier plus 3 extrajobb. Får se hur det går helt enkelt tänker jag, bara å göra så länge man känner att man orkar.. :)
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?

Jag har inte riktigt kommit igång med allt än, men jag studerar 100% nu och har två extrajob vid sidan, plus politiskt uppdrag. Kommer i okt även börja jobba 20-25% på kontor, så då blir det ju studier plus 3 extrajobb. Får se hur det går helt enkelt tänker jag, bara å göra så länge man känner att man orkar.. :)

:eek: Well done!:D

TS: Tror att det är väldigt individuellt hur mycket man orkar med & att det också beror på vad man pluggar/jobbar med och hur stort intresset är där/rolighetsfaktor.

Själv studerar jag på heltid och jobbar ca 35 % extra som teamleader för en humanitär organisation. Jag tycker väldigt mycket om både mina studier och mitt arbete, men hade jag inte tyckt så mycket om mitt jobb och mina studier hade jag aldrig orkat.:p Jag känner att jag ligger på gränsen för hur mycket jag orkar med, men än så länge går det fint. Vad som är viktigt och som jag är dålig på ibland är att ta ledigt från allt och koppla bort både jobb och studier. Jag brukar se till att minst en gång i veckan ta paus, passa på att träffa vänner och göra något helt annat.:)
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?

Det beror på en himla massa faktorer, skulle jag säga. Kurser i samma stuk som den jag läste i somras skulle jag kunna läsa på heltid och ha snudd på heltidsjobb samtidigt. Jag har jobbat heltid och läst gymnasiekurser på både hel- och halvfart vid sidan av. Dock tror jag inte det skulle funka någon längre tid, livet blev väldigt inrutat (jobb, äta, träna, plugga, sova, jobb, äta, träna osv).

Programmet jag går skulle jag inte vilja kombinera med jobb alls, det är helt enkelt alldeles för krävande.
 
Sv: Hinner jag med både jobb och studier?

Det varierar nog väldigt. Själv har jag både hunnit jobba femtio procent parallellt med heltidsstudier på ett program, jobbat hundra procent samtidigt som jag läst kurser på heltid samt läst ett program som krävde så mycket att det var fullkomligt omöjligt att jobba bredvid över huvud taget. På det tuffare programmet var det snart bara en elev av hundra i min årskurs som hade ett jobb vid sidan av studierna och hen hoppade av.

Om du läser kurser eller ett mindre krävande program är det alltså inte omöjligt att du kan hinna jobba en del, men det är inget du kan räkna med.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
860
Senast: Squie
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp