hinknissar..

S

sanni

Har varit hinknisse en gång var då med en annan oxå så jag var inte själv.
Men nu i år ska jag vara på häst och min mamma ska vara hinknisse, så hur går det att vara hinknisse själv..är lite orolig för mamma. Hon hat ju superkoll på saker, men orkar man? Det är inte alltid så lätt att hitta hinknissar om man säger så..
Lite tips som underlättar för en ensam hinknisse?

Sv: hinknissar..

Hur långt ska du rida? Vet du hur tävlingens olika slingor går? (undrar mest om det är en central tävlingsplats man återkommer till eller om det är grindar ute i skogen också?) Hur hästvan är din mamma?

Personligen tycker jag att man absolut kan rida med EN hinknisse om den vet vad man ska göra, men att det bästa är att ha EN hinknisse som sköter hästen och EN som sköter ryttaren, men är mamma bara hästvan så kan hon nog sköta bägge jobben galant!

Sv: hinknissar..

Oftast har jag bara min mamma som hinknisse.
Jag har själv dricka med mig på hästen så slipper vi det vid hinkstoppen. Sen har vi dubbla vattenspannar, tvättspannar mm för att slippa bära det mellan bil och vet.grind.
Packa gärna saker som ska bäras ex täcken i Ikeakassar. De kan man slänga på ryggen men ändå ha händerna fria till att bära mer. Ställ ut så mycket som möjligt innan så blir det mindre att bära när tävlingen väl startat.
Kör gärna och titta på hinkstopp dagen innan. Låt din mamma skriva ner lite stödord ex ut vänster, sväng höger mot ...... stanna vid .....
Då är det lättare att komma ihåg vart man ska köra.
Det tar säkert några tävlingar men hon är snabbt ett proffs!
// Linda

Liknande trådar

Hundhälsa Min labradortik är i sitt esse av skendräktighet och har det lite jobbigt. Så ös på med era tips och idéer om hur man kan underlätta för...
2
Svar
23
· Visningar
1 154
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 358
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka